Abercrombie & Fitch lanceert denimlijn opnieuw
bezig met laden...
Na 15 jaar geeft Abercrombie & Fitch hun denimlijn een make-over. Op deze manier wil het merk het imago van Abercrombie & Fitch een boost geven en het merk weer aantrekkelijker maken voor consumenten.
De spijkerbroeken hebben allereerst niet de bekende stiksels meer op de achterzak. Daarnaast is bij het ontwerp van de lijn gebruik gemaakt van nieuwe technologie en materialen en bestaan de broeken uit ‘360 graden stretch’-materiaal. De keuze om de denimlijn op deze manier te herzien, kwam volgens het hoofd van ontwerp bij Abercrombie & Fitch, Aaron Levine door de veranderende vraag van consumenten, zo meldt hij tegen FashionNetwork. “Onze klanten willen niet meer gedefinieerd worden door wat ze dragen. Ze willen er goed uitzien en comfortabel zijn.”
Het zijn roerige tijden bij Abercrombie & Fitch. In mei maakte het bedrijf bekend interesse voor een overname te peilen. Twee weken geleden schoof het merk deze plannen echter van tafel en besloot verder gaan met de herstructurering van het merk. Abercrombie & Fitch introduceerde in februari nog een vernieuwd retailconcept en lijkt nu dus verder in te zetten om het bedrijf een nieuw imago te geven.
Beeld: Abercrombie & Fitch Facebook