• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Addy van den Krommenacker ontwerpt voor Miele

Addy van den Krommenacker ontwerpt voor Miele

Door Yasmine Esser

18 mei 2015

Mode

Nu Addy van den Krommenacker de financiële problemen achter zich heeft gelaten, pakt hij het commerciëler aan. Naast zijn couturelijn, ready-to-wear collectie en parfum Red Carpet by Addy, heeft de Nederlandse ontwerper nu ook bedrijfskleding gecreëerd. Hij ontwierp de uniformen voor de medewerkers van het Miele Inspirience Centre in Vianen.

Het was de eerste keer dat Van den Krommenacker bedrijfskleding ontwierp. Dat vond de ontwerper best een uitdaging. "Ik moest op een andere, meer praktische manier nadenken over kleding en daarbij toch trouw aan mezelf blijven."

De bedrijfskleding bestaat uit een aantal items die onderling te combineren zijn. Van een broekpak met bijbehorende chiffon wikkelblouse tot een jurk met een kanten topdeel. Ook is er een cardigancoat en een kokerrok. Alles is zwart. "Zwart geeft een mooi contrast met het witte interieur van het Miele Inspirience Centre en past ook volledig bij de strakke vormgeving van de huisstijl," aldus de ontwerper in een persverklaring.

Volgens Miele heeft de collectie de herkenbare vrouwelijke signatuur van Van den Krommenacker. Lara Regnault, manager Miele Campus: "Als onze medewerkers er verzorgd en professioneel uitzien, dan stralen ze dat ook uit. Bezoekers zullen zich om die reden alleen al meer welkom voelen.”

Addy van den Krommenacker ontwerpt bedrijfskleding

In januari bleek dat de Nederlandse couturier een schuld van 50.000 euro had aan de belastingdienst. Even leek het dat de inhoud van zijn winkel in Den Bosch zou worden verkocht bij een inboedelveiling, maar dankzij nieuwe contacten die de ontwerper had gelegd, kwam alles weer in orde.

“Het is gewoon moeilijk om twee keer per jaar grote shows te houden. Zeker als je ready-to-wear en couture doet," zei de ontwerper toen tegen FashionUnited.nl. "Het was een oude schuld, destijds veroorzaakt door buitenlandse mensen aan wie ik leverde, die failliet zijn gegaan. Wanneer je dan niet op tijd ingrijpt, kan het mis gaan. Het wilde niet zeggen dat ik geen goede cijfers had,” aldus de couturier.

Twee maanden later, in maart dit jaar, breidde Van den Krommenacker alweer uit: met een pop-up store in de Bijenkorf.