American Apparel onder vuur voor term 'Instagramhoeren'
bezig met laden...
Het is Paula Schneider opnieuw niet gelukt om voor American Apparel controverse te vermijden. Een e-mail van een castingbureau over een nieuwe campagne voor de Amerikaanse modeketen is uitgelekt. Hierin stond dat het bedrijf nu 'echte modellen' wil en 'geen Instagramhoeren'.
CEO Schneider heeft inmiddels haar excuses aangeboden. Ze deed dat echter niet heel tactisch. Zo zegt ze dat de inhoud van de e-mail vertrouwelijk was en dat het woord 'hoer' bedoeld was als grapje. "Mijn excuses aan iedereen die zich beledigd voelt," aldus Schneider.
Eerder deze week kreeg de CEO kritiek, omdat ze de online catalogus te veel had gephotoshopt. Bij de modellen op de webshop waren duidelijk tepels en schaamhaar te zien, maar die liet ze weghalen.
Schneider nam enkele maanden geleden het stokje over van Dov Charney, oprichter van de modeketen. Hij werd beschuldigd van seksueel intimiderend gedrag jegens vrouwelijke werknemers.