• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Britse modewinkels zien omzet stijgen door ramadan

Britse modewinkels zien omzet stijgen door ramadan

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De ramadan is nog geen week bezig, maar Britse moderetailers zien hun omzet al stijgen door de islamitische vastenmaand.

Britse winkeliers spelen dan ook slim in op de ramadan. Selfridges heeft ruimere openingstijden voor en tijdens de ramadan, Westfield London heeft gebedsruimtes en Arabisch-sprekende conciërges, en verkoopt cadeaubonnen speciaal voor Eid, het feest dat het einde van de ramadan markeert. Eerder deze maand startte Mango met een speciale ramadan collectie van lange, vloeiende jurken en wijde broeken, als alternatief voor traditionele abaya's.

Toch is de meeste ramadanomzet niet afkomstig van Britse moslims, maar van toeristen uit de Golfstaten, dat schrijft the Guardian. Het bongemiddelde van die consumenten ligt op 152 pond (212 euro).

In Nederland en België richten modebedrijven zich maar mondjesmaat tot moslims, concludeerde onderzoeksbureau Labyrinth vorig jaar. Dat geldt zowel voor speciale gelegenheden als het Suikerfeest als voor dagelijkse mode.

eid
hoda
Islam
islamitische mode
moslim
moslima
Ramadan
Suikerfeest