• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Canada Goose werkt samen met Opening Ceremony

Canada Goose werkt samen met Opening Ceremony

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Canada Goose is een samenwerking aangegaan met de Amerikaanse retailer Opening Ceremony. Dat werd bekend bij de presentatie van de herfst/winter 2016 collectie van de trendy retailer tijdens New York Fashion Week in september. Het gaat om een 8-delige outerwear collectie, waarvoor de Langford parka en de Chilliwack bomber van Canada Goose zijn opgeleukt met paisleyprint.

De samenwerkingscollectie wordt in november bij retaillocaties van Opening Ceremony en Canada Goose in Amerika gelanceerd, maar zal ook online verkrijgbaar zijn. Canada Goose lanceert diezelfde maand ook de Vetements jassen die deel uitmaken van de 18-delige samenwerkingscollectie van het hippe ontwerpcollectief, waaronder het welbekende rode donsjack.

Het Canadese outdoor merk viert volgend jaar zijn zestigste verjaardag. Canada Goose werd in 1957 opgericht in Toronto. Sam Tick richt dat jaar Metro Sportswear Ltd op voor de productie en verkoop van wollen vesten, regenjassen en skipakken. In de jaren 70 ontwikkelt het bedrijf een vulmachine voor dons en het bekende donsjack - de gewatteerde jas gevuld met dons van de sneeuwgans - is geboren. Anno 2016 worden de donsjacks van Canada Goose nog steeds in het thuisland gefabriceerd. Het bedrijf biedt werk aan ruim 6 procent van de textielarbeiders in Canada en maakt volgens de website alleen gebruik van dons en veren afkomstig van pluimvee uit de voedselindustrie. Prijzen van Canada Goose jassen variëren tussen 525 en 1275 dollar (400 en 1150 euro).

De afgelopen jaren groeide de populariteit en omzet van Canada Goose. In 2005 bedroeg de omzet van Canada Goose 5 miljoen Canadese dollars om (3.5 miljoen euro), in 2010 was dat 60 miljoen Canadese dollars (41 miljoen euro). In 2013 werd het merk sponsor van het Sundance Film Festival en verscheen model Kate Upton op de Sports Illustrated cover in bikini en een wit donsjack van het merk. Volgens Racked.com werd de grootste groei genoteerd nadat het bedrijf was gekocht door Bain Capital in december 2013 voor het bedrag van 250 miljoen dollar. In 2014 kwam de omzet uit op 200+ miljoen Canadese dollars (140 miljoen euro), vorig jaar op 300 miljoen Canadese dollar (212 miljoen euro).

In augustus liet Canada Goose weten de consumentenverkoop uit te breiden.

De internationale ready-to-wear modeweken vinden plaats in de maand september, waarbij alle ogen gericht zijn op New York, Parijs, Londen in Milaan voor de nieuwste trends op het gebied van damesmode. Voor alle womenswear catwalk season reads, klikt u hier.

Canada Goose
Opening Ceremony
VETEMENTS
WOMENSWEARCATWALKSEASON