• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Cos breidt kindercollectie uit

Cos breidt kindercollectie uit

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Cos heeft via een persbericht laten weten dat de maatrange van de kinderkledinglijn wordt uitgebreid, zodat kinderen tot 10 jaar terecht kunnen bij de Zweedse modeketen.

COS Kids biedt kleding, nachtmode, schoenen en accessoires voor kinderen van 1 tot 10 jaar (maat 134/140). De collectie voor herfst/winter 2018 is geinspireerd op de dames- en herenkleding, met materialen als merinowol, cashmere, corduroy (ribstof), katoen, denim en flanel.

Het merk, onderdeel van de H&M Group, gaat ook via de online shop lifstyle producten, zoals boeken en speelgoed, van derden aanbieden. Deze hebben 'het doel kinderen de wereld van kunst en design voor te stellen', aldus het persbericht. Deze lifestyle producten zijn vanaf 16 november verkrijgbaar.

Modeketen COS, opgericht in 2007, heeft 255 winkels in 40 landen. Online is het merk actief in 20 markten. De collecties zijn modern en functioneel. "Kunst en design zijn de inspiratiebron achter alles wat we doen", zo is op de Cos website te lezen. "Onze collectie is doordrenkt met invloeden vanuit de wereld van architectuur, fotografie, textiel en keramiek. Ze beïnvloeden de visuele concepten van onze winkels, de kunstrichting van onze campagnes en de content op cosstores.com."

Totaalconcept

Met & Other Stories zette het kledingbedrijf H&M voor het eerst in op het aanbieden van een totaalconcept. De formule werd in 2012 gelanceerd. Het concern liet weten alles waar deze vrouwen naar op zoek zijn op één plek brengen. De filosofie van & Other Stories is dat schoenen, tassen, sieraden, lingerie en beautyproducten net zo belangrijk zijn als kleding en ook styling vereisen.

Ook formule Arket, een van de nieuwste namen van de H&M Group, is in de markt gezet als totaalconcept. "Een modern concept met een brede, maar zorgvuldig samengestelde selectie en een café en heeft als doel om kwaliteit en duurzaam design toegankelijk te maken voor een brede groep klanten", zo liet de CEO in een interview met FashionUnited.de weten.

Foto’s: COS Kids en Lifestyle

COS
COS Kids
H&M Group