• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Dit wordt het modenieuws van week 50 - 2019

Dit wordt het modenieuws van week 50 - 2019

Door FashionUnited

9 dec. 2019

Mode

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 50. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 9 tot en met 15 december.

Hudson’s Bay Company Q3

Dinsdag maakt Hudson’s Bay Company de derde kwartaalcijfers bekend. Het tweede kwartaal bleef de omzet van het Canadese bedrijf nagenoeg gelijk en kwam uit op 1,9 miljard Canadese dollar (1,3 miljard euro).

Hudson’s Bay Nederland maakte in september bekend de winkels aan het einde van het jaar te sluiten. Vorige week vroeg Hudson’s Bay Nederland uitstel van betaling aan omdat het niet meer aan betalingsverplichtingen kon voldoen dankzij diverse dwangsommen. Op maandag 2 december is aan Hudson’s Bay Nederland ook daadwerkelijk de surseance verleend.

6 zomerse trends voor het voorjaar van 2020

FashionUnited geeft een overzicht van de belangrijkste trends die volgend seizoen zullen markeren. Het beste voor retailers die op zoek zijn naar inspiratie of om hun verkoop te optimaliseren. Lees het deze week.

Lululemon Q3

Het gaat goed met Lululemon. Het Canadese bedrijf sloot het tweede kwartaal af met een omzetstijging van 23 procent naar 883 miljoen dollar (800 miljoen euro). De nettowinst steeg naar 125 miljoen dollar (113 miljoen euro). Zetten deze goede cijfers door? Lees het woensdag.

Uitreiking de Gouden Koe

Dinsdag wordt de Gouden Koe weer uitgereikt. Jaarlijks reikt de Schoen- en Ledersociëteit de Langstraat (SeLL) de Gouden Koe uit aan een persoon of onderneming die zich jarenlang verdienstelijk heeft gemaakt voor de Nederlandse schoen- en lederbranche. Lees de winnaar op FashionUnited.

Mode in het bloed: Roosenstein Wolke

In deze aflevering van Mode in het Bloed praat FashionUnited met Roosenstein Wolke over de familiezaak en de missie van de vijfde generatie. Lees deze week het interview.

Duurzame textiel innovaties: Vissenhuid

Na 25 jaar lang te hebben gewerkt met luxemerken als Moschino, Christian Dior en Diane von Furstenberg, vindt Elisa Palomino dat men de verspilling van zeevruchten - die worden gebruikt bij het maken van modieuze lederen items - moet aanpakken om een stap in de richting van duurzaamheid te zetten. Ze rondde onlangs een prestigieuze Fulbright-beurs af in de VS, is momenteel senior docent in het BA Fashion Print-programma bij Central Saint Martins in Londen, en geeft wereldwijd presentaties om ontwerpers, makers en consumenten te inspireren en informeren over waarom de toekomst van mode in vis ligt. Deze week het interview.

Trendstop

Trendstop brengt weer een nieuw trendrapport uit. Lees het woensdag.