H&M heeft weer plannen voor nieuwe formule

Het moet iets 'totaal anders worden dan H&M'. Dat heeft Karl-Johan Persson, CEO van de H&M Group, gezegd tegen persbureau Bloomberg. De nieuwe formule zal ook niet lijken op Cos, Monki, Weekday of & Other Stories.

Hoe de nieuwe winkelketen uit de koker van de Zweedse modegigant er wel uit gaat zien, wil hij nog niet vertellen. Wel zegt de CEO dat het spiksplinternieuwe merk in 2017 gelanceerd kan worden. Nog even geduld hebben dus.

H&M heeft weer plannen voor nieuwe formule

Na Cos, Monki, Weekday en & Other Stories komt er nog een nieuwe H&M formule

De laatste keer dat H&M een nieuwe formule introduceerde was & Other Stories. De lancering ging gepaard met een hoop mysteries en geruchten. Maar de maanden van zorgvuldige geheimhouding werden met de scoop van het Zweedse dagblad Dagens Industri in één klap tenietgedaan. De krant was achter de naam van de nieuwe keten gekomen. Voor de H&M Group was & Other Stories de belangrijkste stap sinds de lancering van Cos in 2007, de eerste designsamenwerking, met Karl Lagerfeld in 2004, en de acquisitie van Fabric Scandinavien (eigenaar van Weekday, Cheap Monday en Monki) in 2008.

& Other Stories draait om het creëren van een persoonlijke stijl. De filosofie van het label is dat schoenen, tassen, sieraden, lingerie en beautyproducten net zo belangrijk zijn als kleding en ook styling vereisen. Ook voor je crèmepjes en make-up kun je in de winkel terecht. Het modebedrijf heeft ateliers in Parijs en Stockholm waar de kleding- en accessoirecollecties worden ontworpen. De stijl varieert van masculiene belijningen tot vrouwelijk chic. Het label streeft ernaar om tijdloze favorieten binnen een breed prijsassortiment aan te bieden.

H&M heeft weer plannen voor nieuwe formule

Twee jaar na de lancering groeit de formule als kool. In oktober vorig jaar opende de eerste & Other Stories-winkel in Nederland. De winkel in Amsterdam was toen de veertiende vestiging. Inmiddels zijn daar nog tien winkels bijgekomen.

Vanaf volgende maand: H&M Beauty

De H&M Group doet het goed. In het eerste half jaar van 2015 groeide de omzet met 23 procent naar 86,1 miljard Zweedse Kroon (9,35 miljard euro). Het bedrijf uit Zweden is van plan om dit jaar in totaal vierhonderd nieuwe winkels te openen. Vanaf volgende maand zal H&M Beauty worden gelanceerd in negenhonderd H&M-vestigingen in veertig landen. Ook zal de cosmetica online verkrijgbaar zijn.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN