Klassieke boetiek gaat van handgeschreven bonnetjes naar een cloud-gebaseerd kassasysteem

Vraag jij je wel eens af of jouw kassasysteem nog up-to-date is? Voor veel fashion retailers is de kassa zo’n vanzelfsprekend onderdeel van een kledingwinkel, dat ze er vaak niet eens aan denken. Toch is het slim om van tijd tot tijd te kijken of jouw onderneming toe is aan een nieuw kassasysteem - jouw kledingwinkel blijft immers groeien en dat vraagt om tools en techniek die continu met jou meegroeien.

Maar welke kassa kies je? Allereerst is het een goed idee om te kijken naar jouw situatie en behoeftes. Als je pas net begint, een klein assortiment hebt en/of relatief weinig klanten in jouw winkel ontvangt, dan kan het aantrekkelijk zijn om te kiezen voor het goedkoopste kassasysteem. Maar zo’n kassa is niet schaalbaar en zal je, wanneer jouw onderneming groeit, steeds meer in de weg zitten. Denk aan het makkelijk invoeren van een grote levering aan het begin van het seizoen of het managen van meerdere werknemers binnen het systeem.

Zo werkten de zussen Floor en Josje Theuns - oprichters van Objet Trouvé - eerst zonder een modern kassasysteem: ‘’we zijn ooit begonnen met geschreven bonnetjes in de winkel.’’ Daar wilden ze echter verandering in brengen, dus besloten ze de overstap naar een online systeem te maken. Het voordeel van deze overstap: een duidelijker overzicht van de voorraad.

Echter, na twee jaar waren ze al uit het jasje van hun systeem gegroeid, waardoor Objet Trouvé weer op zoek moest gaan naar een nieuwe kassa - een kassasysteem waarop ze kunnen vertrouwen en mee verder kunnen groeien. Hun zoektocht eindigde bij het cloud-gebaseerde kassasysteem van Lightspeed.

“Via via zijn we terecht gekomen bij Lightspeed,’’ vertelt Josje, ‘’Het is heel fijn dat alles in één systeem zit – zowel de voorraad van de winkel als de webshop. Daarnaast staan onze klanten allemaal in het kassasysteem. Hierdoor kunnen wij ook weer mail-campagnes doen. Als ik niet aan het werk ben en iemand uit de winkel vraagt hoe iets werkt, dan kan ik thuis inloggen om datgene aan te passen. Zo kan mijn collega in de winkel weer snel aan het werk.”

Beweeg over de afbeeldingen en klik op het plus-icon om meer te weten te komen over Lightspeed.

Lightspeed is geen kassa die alleen transacties kan verwerken. Het is ook een plek waarin je de voorraad, inkopen, CRM en jouw personeel kunt beheren. Aanpassingen aan bijv. de voorraadhoeveelheid of de personeelsplanning kun je zeer gemakkelijk via het kassasysteem doorvoeren. Zo kan Lightspeed samen met Objet Trouvé meegroeien.

‘’Het is heel fijn dat alles in één systeem zit – zowel de voorraad van de winkel als de webshop.’’

Het kassasysteem biedt ook een oplossing waarmee Objet Trouvé zowel de boetiek als de webshop via één kassasysteem kan beheren: Omnichannel. Hiermee kunnen Josje en Floor gemakkelijk bijhouden hoe hoog de voorraad is per verkoopkanaal, op tijd een inkoopbestelling plaatsen wanneer de voorraad op dreigt te raken, en hun klanten online en offline een consistente merkbeleving en service bieden. Online kopen, offline retourneren? Geen probleem. Offline passen en online bestellen? Ook niet.

”Voor de fysieke winkel is het heel fijn dat je winkeltransacties terug in het systeem kunt vinden en dat je kunt zien wat er verkocht is. Voor de webshop is het super dat wij het platform gewoon kunnen onderhouden en aanpassen zonder een opgeleide web-developer te zijn. En voor het kassasysteem in de winkel is het fijn dat het zo gemakkelijk kunt gebruiken,”

Ben jij ook benieuwd naar de mogelijkheden van een cloud-gebaseerd kassasysteem en wat omnichannel voor jouw onderneming kan betekenen? Lees dan dit blog.

Over Lightspeed

Bij Lightspeed bouwen we end-to-end-commerce oplossingen die retailers kunnen gebruiken bij het opbouwen, beheren en laten groeien van hun bedrijf. Lightspeed verenigt je verkoopkanalen, vereenvoudigt het voorraadbeheer, optimaliseert het klantenbeheer en helpt ondernemers goed zicht te houden op hun fysieke en online winkel(s). Onze software heeft ruim 50.000 klanten geholpen met het creëren van betere winkelervaringen. Onze klanten realiseren hierdoor een gezamenlijke omzet van €12 miljard per jaar. Meer informatie vind je op www.lightspeedhq.nl.

Klik hier voor meer informatie over Lightspeed.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN