Positieve modeflitsen: Hema’s Nijntje-winkel is een succes en Burberry maakt sjaal met Brewed Protein-vezels
bezig met laden...
Positief modenieuws verdient extra aandacht. Daarom licht FashionUnited iedere twee weken een aantal noemenswaardige berichten uit. Vandaag verdienen Hema en Burberry een podium.
De tijdelijk Nijntje-winkel in Antwerpen is een groot succes
Hema opende afgelopen weekend haar eerste tijdelijke Nijntje-winkel in Antwerpen en dat bleek een groot succes te zijn. De bezoeker stapt een ware Nijntje-wereld binnen die iedereen moet kunnen vermaken. Zo zijn er interactieve elementen, waaronder een fotomuur, onderdeel van het concept.
Al voordat de winkel op vrijdagochtend opende, stonden er ‘honderden mensen’ te wachten, zo schrijft RetailDetail. “We organiseren regelmatig pop-ups bij Hema en verwachten altijd wel wat volk. Toch ben ik een beetje geschrokken van die lange rij vanochtend [afgelopen vrijdag, red.]”, aldus algemeen directeur Carla Velghe.
Om de drukte te reguleren, mochten er vijftig bezoekers per keer de pop-up betreden. Volgens RetailDetail werden er in het eerste uur al ‘meer dan duizend producten verkocht’.
Burberry lanceert sjaal gemaakt van Brewed Protein-vezels ‘als eerste luxemerk’
Burberry onderzoekt nieuwe vezels. Het Britse luxemerk lanceert een sjaal gemaakt van Brewed Protein-vezels die zijn gekweekt in het laboratorium, zo schrijft het luxemerk in een persbericht. Burberry is, naar eigen zeggen, het eerste luxemerk dat nieuwe producten uitbrengt met Brewed Protein.
Burberry wil deze duurzame vezel gebruiken in zachte accessoires. Te beginnen met de gelanceerde sjaal die is voorzien van het B-schild, een motief geïnspireerd op het Equestrian Knight Design met gedraaide franjes. De sjaal bestaat uit 62 procent wol, 8 procent kasjmier en 30 procent Brewed Protein.
De Brewed Protein-vezel is ontwikkeld door het Japanse biotechbedrijf Spiber.