• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Amazon lanceert 'personal shopping' service

Amazon lanceert 'personal shopping' service

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amazon heeft eind juli een personal shopper abonnements-service gelanceerd voor klanten van Amazon Prime. Daarmee geeft de Amerikaanse retail gigant een nieuwe impuls aan de box service die het in 2017 lanceerde. Kern van de nieuwe service is dat consumenten kledingpaketten krijgen toegestuurd die zijn samengesteld op basis van hun persoonlijke voorkeuren. Amazon rekent consumenten 4,99 dollar per maand voor de personal shopper service (ongeveer 4,50 euro) plus de kosten voor de kleding die de klant besluit te houden.

Voor de 'Personal Shopper by Prime Wardrobe' service werkt Amazon met een selectie uit het merkmerkaanbod dat via de site verkrijgbaar is, zoals 7 For All Mankind, Calvin Klein, Levi's, Champion en Adidas en het eigen Amazon Essentials label.

Online personal shopping of curated shoppen is een groeimarkt. In mei fuseerde De Curated Shopping Group (moederbedrijf van Modomoto, The CloakRoom en Box31) met Outfittery, daarmee goed voor een totaalomzet van zo'n 80 miljoen euro. De Amerikaanse speler Stitch Fix is ook een groot succes. In juni verhoogde Stitch Fix zijn omzetverwachting voor het lopende boekjaar 2019 naar 1,58 miljard dollar, nadat het bedrijf 7 kwartalen op rij een tweecijferige omzetgroei kon rapporteren.

Amazon
Amazon Prime
Personal Shopper by Prime Wardrobe