De Nederlandse consument gaat de komende vijf jaar alsmaar meer online winkelen. Volgens het Shopping Tomorrow Consumentenonderzoek, dat onderzoeksplatform Shopping Tomorrow in samenwerking met GfK uitvoerde, worden over vijf jaar 22 procent van de boodschappen online gedaan.

Volgens het onderzoek zullen meer dan een vijfde van alle supermarktartikelen in 2023 via webwinkels worden gekocht. Ook zullen consumenten in Nederland fysieke winkels blijven bezoeken om informatie in te winnen en worden webshops uit Azië steeds populairder bij Nederlanders.

E-commerce websites zoals Amazon en Alibaba dragen bij aan de populariteit van online shoppen. Ruim driekwart van alle Nederlandse onlineconsumenten heeft weleens gekocht via een buitenlandse webshop. Reden daarvoor is het uitgebreide assortiment en de vaak gunstige prijs.

De experts van ShoppingTomorrow verwachten dat in 2023 44 procent van de consumentenbestedingen via het internet zullen gaan.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN