(advertentie)
(advertentie)
Dior opent Japanse winkel met twee shows

Modehuis Dior lanceert de nieuwste Japanse winkel, de grootste tot nu toe, met twee modeshows. Een haute couture show en een gericht op mannenmode vieren de opening van de winkel in Ginza.

Maria Chiuri ontwerpt de haute couture collectie en haalt inspiratie uit Japan voor de acht stijlen. Kris van Assche, ontwerper bij Dior Homme, toont tijdens de show voor het eerst een pre-fall lijn. Deze lijn is de volgende dag meteen te koop in de nieuwe winkel.

Dior opent Japanse winkel met twee shows

Naast deze twee collecties heeft Chiuri ook een exclusieve ready-to-wear en accessoires collectie ontworpen voor de winkel in Ginza. Deze twee collecties zijn geinspireerd op kersenbloesem. De ready-to-wear lijn bevat jurken, tassen en jassen. Op deze items zijn onder andere de woorden ‘Jardon Japonais Christian Dior 1953’ te lezen, een referentie naar gelijke kledingstukken die Christian Dior zelf destijds ontworpen heeft.

Beeld: Dior