Everlane introduceert paskamer service in nieuwe LA winkel
bezig met laden...
Na denim en sneaker pop-ups, heeft Everlane een permanente brandstore geopend in Los Angeles. In de nieuwe winkel aan Abbot Kinney Boulevard introduceert Everlane de service Save My Spot.
Het bedrijf geeft klanten via een sms een seintje als de paskamer klaar is voor gebruik, zo meldt onze Amerikaanse correspondent. In de tussentijd kunnen ze rondkijken.
Gastredacteur Bloody Believers gaf eerder een betoog over ' De paskamer als schatkamer'
"Geef elke bezoeker hét speciale gevoel, door ervoor te zorgen dat de paskamer altijd opgeruimd en gebruiksklaar is voordat deze binnenstapt. De paskamer is het perfecte podium voor persoonlijke service en cross-selling. Beman het dus met je beste stylisten en verkopers met sterke interpersoonlijke sensitiviteit. Geef ze de ruimte om de klanten met kleine verrassingen te verblijden, bijvoorbeeld dat ze bij een vlekje een korting mogen geven of een cadeautje bij een speciale gelegenheid. De paskamer is immers de intiemste schakel in het hele koopproces van je klant. Je kunt er waardevolle informatie (bijvoorbeeld een outfit voor een jubileum) uit winnen voor sterkere klantenbinding, waar big data personalisation niet tegenop kan. Heb je een grote toeloop naar de pashokjes? Bied de ‘wachtende’ klanten een buzzer en een drankje aan. Ze kunnen dan rustig verder door de winkel struinen, met kans op meer aankopen." Lees hier meer.
Over Everlane
Het duurzame Amerikaanse modemerk werd in 2010 opgericht door Michael Preysman. De direct-to-consumer modemerk (toen nog e-tailer) was een van de eerste met een transparant prijsbeleid.
In 2015 haalde het bedrijf de krantenkoppen toen het bedrijf klanten de prijs liet bepalen tijdens de uitverkoop.
Everlane biedt minimalistische basics (garderobe klassiekers) voor dames en heren. Nederlandse en Belgische consumenten kunnen een bestelling plaatsen via de webshop. Het bedrijf heeft nu twee fysieke winkels in LA, en een in New York. Binnenkort komt er nog een brandstore bij in Williamsburg, Brooklyn, zo leert de website.
Foto's: eigendom Everlane.