• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Hudson’s Bay reduceert Nederlandse expansieplannen

Hudson’s Bay reduceert Nederlandse expansieplannen

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Twee jaar geleden maakte het Canadese Hudson’s Bay bekend twintig warenhuizen te willen openen in Nederland. Afgelopen jaar opende al tien vestigingen door heel Nederland, maar de twintig zal de keten voorlopig niet aan tikken.

“Wij hebben besloten om ons voorlopig op deze vijftien steden te concentreren,” aldus Stefaan Le Clair, directeur Hudson’s Bay Nederland en België in een interview met het AD. De winkels waar al huurcontracten voor zijn getekend gaan nog wel open. De vestigingen in Enschede, Amersfoort en Haarlem openen op 8 maart, 15 maart en 5 april, zo meldt de keten in een persbericht. Het filiaal in Amstelveen zou dit jaar eigenlijk nog volgen, maar opent net als het filiaal in Utrecht in 2019. “We zijn zeer verheugd op meer locaties in Nederland Hudson’s Bay-warenhuizen te openen en de Nederlandse consument kennis te laten maken met ons Hudson’s Bay-concept,” aldus general manager Hudson’s Bay Nederland in een persbericht. “Sinds de eerste openingen hebben wij de winkelervaring verder ontwikkeld om aan te blijven sluiten bij de wensen van de consument.” Het assortiment is in januari aangevuld met merken in een lager prijssegment. Eind vorig jaar werd bekend dat veel consumenten het aanbod namelijk te duur vonden, dus sprong de keten hier op in.Een woordvoerder laat weten dat Fabienne Chapot, Kendall + Kylie, Selected Femme, Selected Homme, Y.A.S., Toms, Lui-Jo, Holiday, French Disorder, Sundek, Name It en Fitbit zijn toegevoegd aan het aanbod.

Hudson’s Bay heeft inmiddels warenhuizen in Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Breda, Tilburg, Den Haag, Den Bosch, Maastricht, Zwolle en Almere. Enkele maanden na de opening werd bekend dat veel van de bezoekers het aanbod te duur vond waarop de keten 25 goedkopere merken toevoegde aan het assortiment. Ook is Hudson’s Bay van plan meer kortingen te geven en de food-afdeling te vergroten om zo voor meer beleving te zorgen.

Beeld: FashionUnited

Hudson's Bay
MULTIMEDIA