• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Lyst lanceert lokale mode-zoekmachine Nederland

Lyst lanceert lokale mode-zoekmachine Nederland

Door Esmee Blaazer

29 jan. 2019

Retail

"Met een investering van de Franse LVMH Luxury Group' breidt mode-zoekmachine Lyst nu ook uit in Nederland, Japan en Rusland," zo maakt het platform bekend middels een persbericht.

Via het platform kunnen bezoekers het modeaanbod doorzoeken van 830 webshops wereldwijd (en 12.000 merken). "Dagelijks zoekt Lyst in de webshops die zijn aangesloten bij de zoekmachine naar de laagste prijzen van alle aangeboden artikelen," aldus Lyst in het bericht.

Lyst werd in 2010 opgericht door Chris Morton en Sebastjan Trepca in Londen. Lyst is wereldwijd toegankelijk met een internationaal platform in onder andere de Verenigde Staten, Engeland, Canada, Australië en heeft lokale platforms voor Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk. Het bedrijf heeft op dit moment 61,4 duizend volgers op Instagram. In het persbericht meldt het bedrijf dat 'de externe inkomsten van het platform afgelopen jaar met 45 procent naar 325 miljoen dollar stegen'.

Omdat Lyst samenwerkt met verkopers over de wereld staat op de website uitgelegd: 'Het verzend- en leveringsbeleid is specifiek voor elke individuele verkoper verkoper en zal daarom per artikel verschillen.'

In 2018 startten 80 miljoen shoppers uit 120 landen hun modezoektocht bij Lyst, zo meldde het bedrijf in het 'Year in Fashion 2018' rapport, gepubliceerd in december. Lees hier meer over de modetrends van 2018, gebaseerd op 100 miljoen searches.

Foto’s: Lyst