(advertentie)
(advertentie)
Shoeby beste winkelketen volgens consumenten

Shoeby heeft twee keer de publieksprijs voor beste winkelketen van Nederland in de wacht gesleept. De modeketen won in de categorie Baby & Kind en Damesmode en versloeg daarmee andere genomineerde bedrijven als Hema, Zeeman en Miss Etam. Shoeby won niet alleen voor de fysieke winkels van de formule maar wordt in deze categoriën door ook als de beste webshop beschouwd. In de categorie herenmode ging de prijs naar Jac Hensen. De beste webshop voor heren is die van Only for Men. De beste lingeriewinkel volgens consumenten is Hunkemöller, zowel fysiek als online, en Lucardi het beste adres voor mode accessoires. De winnaars van de retail en webshop awardd werden vorige week bekend gemaakt.

De 'ABN AMRO Retailer of the Year 2017-2018' awards werden dit jaar voor de vijftiende keer uitggreikt. In de loop der jaren is de wedstrijd fors uitgebreid en inmiddels zijn er in dertig categorieën vijftig prijzen te winnen. Ruim 260.000 consumenten gaven hun oordeel en kozen uit 450 genomineerde bedrijven hun favorieten. Naast de categorieprijzen zijn de ‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’ en ‘ABN AMRO Beste Start-up Award’ uitgereikt aan respectievelijk Ikea en Happy Tosti.

Eind oktober is de finale met het jaarlijkse Retailer of the Year gala. Die avond wordt de grote winnaar bekend. In 2016 ging de hoofdprijs, voor de derde keer op rij, naar Action.