Londen - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publie

Loic Bizel is geboren in de Franse stad Lyon en werkt als consultant voor grote internationale modemerken in Tokio, Japan. In 1995 kwam hij in Azië terecht voor zijn werk als export manager voo

Nissan komt met een wel heel opmerkelijke gadget: zelfrijdende pantoffels. De Japanse autofabrikant heeft sloffen voorzien van wielen aan de onderkant met dezelfde aandrijftechniek als de nieuwe elek

Japan staat al sinds jaar en dag bekend voor haar voortrekkersrol op het gebied van mode. De diepgewortelde waardering binnen de Japanse cultuur voor detail en kwaliteit uit zich ook in de manier wa

Het SieboldHuis in Leiden stelt nog tot en met 14 augustus 40kinderkimono’s ten toon. De Japanse kledingstukken stammen uit de 16e tot en met de 20e eeuw tentoongesteld. Speciale aandacht gaat

Dat is een van de veilingitems die op de website van de Council of Fashion Designers Americaper opbod wordt verkocht voor Japan. Andere items die onder de hamer gaan zijn bijvoorbeeld een dagje meel

Forever 21 doneert honderd procent van de opbrengsten van 18 maart aan het Amerikaanse RodeKruis voor Japan. Dat is één van de initiatieven uit de modebranche voor de slachtoffers van d

Lady Gaga heeft een armband ontworpen voor de slachtoffers in Japan. De witte ‘We pray for Japan’ armband is te koop de website van de zangeres. De opbrengst van vijf dollar per stuk, ga

Stel: U heeft een eigen kledingmerk en wilt een winkel openen. Wat is dan strategisch de beste plek om dat te doen? Vroeger was dat: New York, Parijs, of eventueel Londen. Dat is verleden tijd. Tegen

Uniqlo, harajuku girls, Comme des Garçons; Zomaar wat prototypen van wat de Japansemode vermag. Of het nou gaat om massaproductie, creativiteit of couture, in de mode is Japan op elk vlak een

De Japanse consumentenmarkt is dynamisch en Japanse jongeren lopen voor op leeftijdsgenoten in de VS en Europa met hun belangstelling voor mode en elektronica. De interesse voor innovatieve producten

Kortingen voor gezinsuitbreiding Japan overweegt grotere gezinnen speciale kortingen te geven om gezinsuitbreiding te stimuleren. Dalende geboortencijfers en toenemende vergrijzing hebben de Japanse