Modefabriek stopt met kindermode - focust op alleen damesmode
bezig met laden...
Modebeurs Modefabriek zal aankomende wintereditie alleen nog maar damesmode tonen, zo meldt de organisatie aan FashionUnited. Eerder in september bleek al dat de kindermodepartner van de beurs, Drive Inn Junior, nu een partnerschap is aangegaan met beursorganisatie Preview.
Caroline Krouwels, CEO van Modefabriek, zegt over de nieuwe koers: “We werken allemaal in de mode om de uitdagingen van een constant veranderende wereld met veel kracht, schoonheid en creativiteit het hoofd te bieden. Modefabriek zou Modefabriek niet zijn als we zouden terugdeinzen voor actuele ontwikkelingen. Wat we doen, doen we graag heel erg goed, en de mode-industrie drijft op het bedienen van de moderne vrouw. It’s a women’s world!”
De afgelopen twee edities van Modefabriek toonde de beurs weer kindermode. Het was een terugkomst van kindermode, want Modefabriek organiseerde namelijk vroeger ook kindermodebeurs genaamd Market by Kleine Fabriek. Deze beurs werd in 2017 stopgezet.
Modefabriek geeft aan dat de focus op alleen damesmode een kans is om verbreding aan te bieden. Zo wil het labels tonen van yoga & activewear tot lingerie, size inclusive, genderneutraal, ambachtelijk en ‘cultural heritage’.