• Home
  • Nieuws
  • Business
  • De top 4 omnichannel uitdagingen (en oplossingen) voor fashionbedrijven

De top 4 omnichannel uitdagingen (en oplossingen) voor fashionbedrijven

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Omnichannel gaan, brengt vele voordelen met zich mee, afhankelijk van welke strategie je kiest. Hoewel de voordelen eindeloos lijken, is het goed om te kijken welke uitdagingen een omnichannel orderafhandeling met zich meebrengt voor je fashionbedrijf. Reflecta Automation zet de grootste uitdagingen, met de oplossing, hieronder voor je op een rij.

1. Conflicten tussen de diverse kanalen

Het invoeren van een omnichannel strategie maakt je business complexer. Online verkopen, via marketplaces verkopen, voorraadverdeling, verzendingen, pick-up points, je moet dit allemaal goed kunnen managen.

Het hebben van een duidelijke inventarisatie is cruciaal voor ieder fashionbedrijf, zelfs als je slechts één fulfilment kanaal hebt. Zonder is het vrijwel onmogelijk zijn om orders af te handelen en je voorraad op een logische, efficiënte manier aan te vullen.

Het nastreven van een omnichannel fulfilment strategie betekent per definitie het invoeren van meerdere fulfilment kanalen voor je bedrijf. Nieuwe kanalen maken het ingewikkelder om de voorraad inzichtelijk te houden, wat leidt tot problemen bij de voorraadplanning en -optimalisatie.

Oplossing: Voordat je omnichannel gaat moet je er dus eerst voor zorgen dat je voorraad door middel van automatisering inzichtelijk is en dat ieder verkoopkanaal wat je toevoegt aan je strategie, naadloos kan integreren met je voorraadsysteem. Zo houd je je voorraad te allen tijde inzichtelijk en kun je over alle kanalen heen realtime voorraadinformatie laten zien.

Gebruik daarnaast je bedrijfsdata, zodat je inzicht krijgt en behoeftes per kanaal kunt plannen. Door alle afdelingen toegang tot voor hen essentiële data te geven, kan je marketingteam met relevante aanbiedingen komen, worden je financiële mensen juist geïnformeerd en weten je salesmensen wat er gaande is en waar ze passende aanbiedingen kunnen doen.

2. Diverse orders moeten tegelijkertijd uit dezelfde voorraad worden gepickt

Net zoals de invoering van nieuwe fulfilment-kanalen het voorraadbeheer complexer maakt, bemoeilijkt het ook de mechanica van het fulfilment zelf. Een van de grootste uitdagingen die omnichannel met zich mee brengt, is het feit dat het leidt tot verschillende orders die tegelijkertijd uit dezelfde voorraad moeten worden gepickt. Afhankelijk van de bewerking kan dit inhouden:

  • Wholesale orders, die meestal in grotere hoeveelheden moeten worden gepickt en verwerkt
  • Retail Bestellingen, die meestal op een split-case basis moeten worden geplukt
  • E-commerce orders, die meestal bestaan uit een aantal regels per order

Oplossing: Zorg dat je bij je strategie de passende technologie hebt, voordat je met de uitvoeringen van je omnichannel strategie begint. Zo zorg je ervoor dat al deze verschillende soorten ordertypes zonder problemen afgehandeld kunnen worden.

Er zijn nog twee grote en erg belangrijke uitdagingen die omnichannel met zich meebrengt. Het volledige artikel lees je op de website van Reflecta Automation.

ERP
Omnichannel
Partner Content
Reflecta