• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Instabox ‘pauzeert’ activiteiten in Duitsland

Instabox ‘pauzeert’ activiteiten in Duitsland

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Beeld: Instabox / De Bijenkorf

Bezorgservice Instabox stopt ‘voorlopig’ zijn activiteiten in Duitsland, dat meldt het moederbedrijf Instabee via LinkedIn. Instabox streeft ernaar om de laatste leveringen eind oktober af te ronden.

“Ondanks de bemoedigende feedback die we van onze handelspartners en consumenten hebben gekregen, hebben onze volumes niet de noodzakelijke drempels gehaald om onze activiteiten op dit moment in stand te houden”, schrijft Instabee.

“We waarderen de toewijding en het harde werk van ons lokale team en de bredere Instabee organisatie in ons streven om consumentgerichte en duurzame leveringen aan te bieden in Duitsland. We erkennen het immense potentieel van de Duitse markt en blijven optimistisch over de relevantie van onze diensten daar. Terwijl we deze pauze inlassen, blijven we hopen dat de omstandigheden Instabee in staat zullen stellen om in de toekomst terug te keren”, aldus Instabee.

Instabox en Budbee fuseerden in september 2022 en gingen verder onder de naam Instabee. Het idee achter de fusie was om meer slagkracht te hebben om te investeren en de ‘grenzen te verleggen van’ consumentgerichte en duurzame last-mile bezorgdiensten voor e-commerce.

In Nederland werden Instabox en Red Je Pakketje in november 2022 failliet verklaard. Het Zweedse moedervennootschap bleek de verliezen niet verder te willen financieren en geen nieuw geld beschikbaar te stellen. Het verlies liep op tot 19,7 miljoen euro. De activa werd in november 2022 overgenomen door DHL.

Instabox