Kapitaalinjectie voor Suitcase
bezig met laden...
Suitcase, het Belgische antwoord op Outfittery en the Cloakroom, heeft een kapitaalinjectie gekregen van een half miljoen euro. Met het geld gaat het online shoppingplatform voor mannen een fysieke showroom openen. Ook het online platform wordt vernieuwd en uitgebreid. Zo kan de klant zijn digitale kleerkast samenstellen en krijgen de style-advisors een virtuele gedaante.
Het Antwerpse Common Companies is verantwoordelijk voor de kapitaalinjectie. Om de heruitvinding te vieren, organiseert Suitcase in maart een groot event voor klanten, pers en partners.
Common Companies investeert in Suitcase
Suitcase werd vorig jaar opgericht door de twee jonge ondernemers Anthony De Wit en Jonathan Wanten. Het curated shopping-platform is exclusief voor mannen. Dankzij de online hulp van een persoonlijke stylist kunnen consumenten thuis een aangepast kledingpakket in een suitcase laten bezorgen.
Er worden geen extra kosten gerekend, consumenten betalen bij Suitcase dezelfde prijs voor de kledingstukken als in de winkel. Ze krijgen een week de tijd om de kleding te passen. Suitcase verkoopt mode-items van voornamelijke Belgische merken als Essentiel en Bellerose. Ook verkoopt het bedrijf Scandinavische labels als Samsøe & Samsøe, Minimum en Filippa K.
Zalando komt binnen zes maanden met personal shopping service
Steeds meer bedrijven lijken brood te zien in online personal shopper-diensten voor mannen. Zo gaat Zalando een personal stylist service lanceren dit jaar. In Duitsland is Outfittery groot. Uit Nederland komen platformen als the Cloakroom en House of Einstein.