• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Net-a-porter lanceert reparatieservice, samen met makersplatform The Seam

Net-a-porter lanceert reparatieservice, samen met makersplatform The Seam

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Net-a-porter werkt samen met een platform dat klanten aan kleermakers koppelt. Beeld: Unsplash

Online modewebshop Net-a-porter wil consumenten aanmoedigen hun luxeproducten langer te gebruiken. Het bedrijf lanceert daarom een reparatie- en maatwerkservice voor kleding, zo meldt het in een persbericht. Dat doet Net-a-porter in samenwerking met The Seam, een Brits platform dat lokale kleermakers koppelt aan klanten.

De service bestaat vanaf vandaag. Voor nu is deze alleen nog beschikbaar in Groot-Brittannië, en enkel voor vrouwenkleding. De dienst omvat aanpassingen op maat en reparaties, evenals verzorging en reparatie van tassen, schoenen en sieraden. Via een speciale webpagina van Net-a-porter kunnen klanten in contact worden gebracht met een kleermaker uit hun buurt, die ze zelf kunnen bezoeken of bij hen thuis kunnen uitnodigen.

Later dit jaar rolt Net-a-porter de dienst uit naar het eigen mannenmodeplatform Mr Porter en naar zusterbedrijf The Outnet. Of de service ook in het buitenland beschikbaar wordt, is nog niet bekend.

Meer grote modebedrijven introduceerden de afgelopen jaren een reparatieservice, waaronder Zara, Zalando, G-Star en Primark.

Lees ook:
Duurzaamheid
Net-a-Porter
reparatie
The Seam