Toch een nieuwe start voor modemerk Cora Kemperman

Het leek erop dat er definitief een einde was gekomen aan modeketen Cora Kemperman, maar het merk wordt toch nieuw leven ingeblazen. Nicole Groeneveld Consultancy gaat het merk opnieuw lanceren. Dat blijkt uit een e-mail van de curator aan de oud-klanten van Cora Kemperman, die in handen is van FashionUnited.

Het merk Cora Kemperman wordt gered door Nicole Groeneveld Consultancy, samen met een aantal Mac & Maggie collega's en de support van de gelijknamige oprichtster. "De intentie is collecties onder deze merknaam aan te bieden, via een webshop en social media zoals Facebook ," laat curator Marjolein Oonk-Pallandt via een e-mail weten.

Lafalda Mode B.V., het moederbedrijf werd op 7 juni failliet verklaard en inmiddels zijn alle winkels gesloten. De keten Cora Kemperman had op het moment van de faillissementsverklaring nog 8 winkels in Nederland en België. Eind mei werd de vestiging aan de Leidsestraat in Amsterdam al gesloten.

Oprichtster Cora Kemperman ging zelf in 2012 met pensioen, nadat ze het moederbedrijf Lafalda verkocht aan haar nichtje Saskia Kemperman en Brigitte de Wilde. Na de overname hebben Kemperman en De Wilde onder andere gesneden in het personeelsbestand, het inkoopbeleid aangepast en een plan voor een nieuw ‘handschrift’ opgesteld. Maar volgens Cora Kemperman zijn de problemen pas in 2015 begonnen toen haar nichtje Saskia Kemperman een burn-out kreeg en het bedrijf externe adviseurs in de arm nam. "Eén van de beslissingen was om de financiële man te ontslaan. Hij werd niet vervangen en toen zijn de schulden zich gaan opstapelen," zei zij eerder tegen FashionUnited.

In juli leek een doorstart van Cora Kemperman verkeken; de zes potentiële overnamekandidaten waren afgehaakt. Volgens de curator kwam dat vooral door de kosten voor de winkels en de verwachte omzet.

Beeld: Cora Kemperman

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN