Esprit versterkt marketingteam
bezig met laden...
Esprit heeft het marketingteam van het bedrijf op de schop gegooid. Vincent Jeanniard is aangesteld als hoofd van global marketing. Ook nieuw in het marketingteam is Rob McIntosh. Hij vervult vanaf 1 augustus de functie van chief brand officer bij Esprit, zo meldt het bedrijf.
Het vernieuwde marketingteam is verantwoordelijk voor de implementatie van de marketingstrategie in alle markten waar Esprit aanwezig is, aldus het persbericht. Voor de aanstelling van McIntosh is een nieuwe functie in het leven geroepen, de chief brand officer. Hij is verantwoordelijk voor de verjonging van het imago van het merk door zich te focussen op de geschiedenis van het merk en deze te vertalen naar een jongere doelgroep.
Begin dit jaar liet Esprit weten in het eerste halfjaar van het boekjaar 2016/2017 een winst van 7,4 miljoen euro geboekt te hebben. De omzet daalde in de periode echter met 9,9 procent. In het halfjaarverslag maakte het bedrijf bekend dat het budget voor marketing en reclame is teruggeschroefd.
Beeld Vincent Jeanniard: Esprit