Felipe Oliveira Baptista nieuwe creatief directeur van Kenzo
bezig met laden...
Oud Lacoste creatief directeur Felipe Oliveira Baptista neemt het stokje over van Humberto Leon en Carol Lim bij Kenzo. Dit meldt Kenzo' moederbedrijf LVMH in een persbericht. Oliveira Baptista begint vandaag aan zijn nieuwe rol bij het modemerk.
Twee weken geleden werd het vertrek van Carol Lim en Humberto Leon bij Kenzo bevestigd. Een opvolger was destijds nog onbekend, maar LVMH onthult nu dat de voormalig Lacoste ontwerper de rol gaat vervullen. Oliveira Baptista stapte vorig jaar in mei op bij het Franse merk en werd in oktober opgevolgd door de eerste vrouwelijke ontwerper van Lacoste, Louise Trotter.
“Kenzo draait om aanstekelijke vrijheid en beweging. Alles wat M. Takada (de oprichter, red.) deed was doordrenkt met blijdschap, elegantie en een jeugdige en sterk gevoel voor humor,” aldus Felipe Oliveira Baptista in het persbericht. “Kenzo’s constante viering van de natuur en culturele diversiteit is en blijft altijd de basis van het merk. Deze twee onderwerpen zijn nog nooit zo relevant geweest dan vandaag en ze zullen behulpzaam zijn voor de toekomst van Kenzo.”
Kenzo stelt Felipe Oliveira Baptista aan als creatief directeur
“Felipe zijn talent als een ontwerper, zijn expertise in kleding en zijn persoonlijke verbinding met diverse culturen zal waardevol zijn tijdens het nieuw leven geven van de creatieve energie bij het modehuis,” aldus Sidney Toledano, CEO van de LVMH Group in het bericht. Sylvie Colin, CEO van Kenzo vult aan: “We zijn verheugd om Felipe Oliveira Baptista te verwelkomen als nieuwe creatief directeur van Kenzo. Zijn innovatieve en moderne creatieve visie en zijn artistieke aanpak zal zorgen dat Kenzo de potentie waar kan maken terwijl het het unieke erfgoed respecteert.”
Felipe Oliveira Baptista richtte in 2003 zijn eigen merk op en won daarvoor twee keer een ANDAM Prize, in 2003 en 2005. In 2010 werd hij aangesteld als creatief directeur bij Lacoste. Oliveira Baptista staat bekend om zijn conceptuele en sensuele ontwerpen die esthetiek en functionaliteit combineren, aldus LVMH.
Beeld: Bertrand Guay / AFP