Marion Bouchut verlaat Shein en wordt hoofd wereldwijde communicatie bij Sephora
bezig met laden...
Marion Bouchut, momenteel Associate Director Public Affairs bij Shein Europa, stapt over naar Sephora, onderdeel van luxegroep LVMH. Ze zal vanaf januari 2025 de rol van hoofd wereldwijde communicatie op zich nemen.
Bouchut werkte de afgelopen twee jaar als woordvoerder voor Shein, een merk dat regelmatig onder vuur ligt vanwege controversiële kwesties zoals arbeidsomstandigheden, het de-minimisbelastingvoordeel en enorme productievolumes. In een eerder interview met FashionUnited besprak ze de uitdagingen van het ultra-fast-fashion businessmodel en hoe deze vaak botsten met de verwachtingen binnen de mode-industrie.
Met haar overstap kiest Bouchut nu voor een nieuwe uitdaging bij Sephora, een dochtermerk van 's werelds grootste luxeconcerns: LVMH.
Nieuwe communicatiedirecteur bij Shein
Bij Shein lijkt de positie van communicatiedirecteur te worden ingevuld door Quentin Ruffat. Ruffat heeft een achtergrond als PR-directeur bij influencerbureau Forward Global (voorheen Avisa Partners) en heeft eerder gewerkt bij Havas. Het is nog onduidelijk of deze benoeming zal bijdragen aan een beter imago voor het merk, dat veel kritiek heeft ontvangen.
Met deze verandering blijft de toekomst van Shein's reputatie in de modewereld een interessant onderwerp om te volgen.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.FR. Vertaling en bewerking door Susan Zijp.