Ralph Lauren stelt creatief directeur dames polo's aan
bezig met laden...
Michael Rider, Céline's voormalig design director ready to wear, is door Ralph Lauren aangesteld als SVP en creatief directeur van de polocollectie voor dames, dat meldt Business of Fashion.
Rider zal in zijn nieuwe rol als creatief directeur de taak op zich nemen het pololabel voor dames te moderniseren. Daarnaast heeft hij de taak de verkoopcijfers van de polocollectie te verdubbelen, schrijf BoF. De polocollectie voor vrouwen heeft op dit moment een veel kleiner aandeel in de totaalverkoop dan de mannenpolo’s. Onder Rider moet hier verandering in komen. Het label gaat zich richten op de werkende vrouw, een markt die nu gedomineerd wordt door concurrenten J.Crew en Theory.
Michael Rider werkte voor zijn aanstelling bij Ralph Lauren negen jaar onder Phoebe Philo bij luxe modehuis Céline. Daarvoor was hij negen jaar senior designer bij Balenciaga. Bij Ralph Lauren zal Rider samenwerken met John Wrazej die de polocollectie voor mannen aanstuurt.
Er waait een frisse wind binnen het Amerikaanse modebedrijf. In mei 2017 werd Patrice Louvet - voormalig CEO Procter & Gamble Co. - als CEO aangesteld.
Begin dit jaar trad Alice Delahunt - voorheen Burberry - aan als Chief Digital Officer. Delahunt heeft de taak om de digitale aanwezigheid en prestaties van het Amerikaanse label wereldwijd te stuwen.
De omzet van Ralph Lauren daalde in het derde kwartaal van het huidige boekjaar met 6 procent. Het bedrijf draaide ook een nettoverlies van 82 miljoen dollar (65,8 miljoen euro), maar volgens het bedrijf zijn de resultaten van het kwartaal ‘beter dan verwacht’.
CEO Patrice Louvet zei destijds over de Q3-resultaten: “We hebben minder afgeprijsd een over het algemeen een betere kwaliteit bereikt. Er moet nog steeds veel gebeuren om terug te keren als een leider in de industrie en de omzet en winstgroei die daarbij hoort te bereiken, maar deze resultaten geven ons het vertrouwen dat we op het juiste pad zijn.”
Beeld: Ralph Lauren