Amazon heeft zeven eigen kledingmerken gelanceerd
bezig met laden...
Bol.com is niet de enige webgigant die zijn kledingcollectie heeft uitgebreid. De Amerikanse etailer Amazon heeft stilletjes zeven eigen kledingmerken gelanceerd.
Volgens CNN verkoopt Amazon al maanden kleding en accessoires van in-house modelabels. Van een lancering was geen sprake en ook in de merkbeschrijvingen op de website staat niet beschreven dat het om private labels gaat.
Er zijn zeven eigen labels met kleding en accessoires voor dames, heren en kinderen: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Co, Society New York, North Eleven en Scout + Ro. De meeste artikelen zijn geprijsd onder de 100 dollar. Het damesmerk Lark & Ro is het enige label dat niet alleen in Amerika wordt aangeboden, het label is eveneens te koop via de Canadese website.
De geruchten voor een eigen modelabel gingen al een half jaar de rondte. Amazon is al langer bezig om zich te positioneren als toonaangevende moderetailer. Zo opende Amazon vorig jaar een grote modestudio in Europa en in de zomer van 2015 was het bedrijf ook sponsor van New York Fashion Week: Men’s.
Amazon is al 20 jaar actief als online verkoper, maar startte pas in 2002 met de verkoop van kleding en accessoires. Het portfolio van Amazon Fashion bestaat uit meer dan 2500 kledingmerken. Het modeplatform zou volgens president Cathy Beaudoin meer dan 40 miljoen klanten trekken.
Een eigen label is niet nieuw voor Amazon. Onder de naam Elements verkoopt de retailer al luiers, babydoekjes, batterijen, usb-kabels, backpacks en keramische borden aan consumenten.