(advertentie)
(advertentie)
Coachella voorbeeld voor Bread & Butter by Zalando festival

Over vijf jaar is 'Bread & Butter by Zalando' een festival vergelijkbaar met Coachella. "Liefhebbers van mode en cultuur uit New York komen speciaal naar Berlijn om het mee te maken," dat zegt hoofd Global Brand Communications Jolanda Smit in een interview met Styleranking.de. Smit sluit niet uit dat het modefestival in de toekomst een tweejaarlijks evenement wordt. Ook een stap naar het buitenland behoort tot de mogelijkheden, zegt zij. "Maar eerst willen we dat dit evenement vaste voet aan de grond krijgt in Berlijn."

Zalando kocht de modevakbeurs Bread & Butter in 2015 met als doel Berlijn te ontwikkelen als mode-locatie. Vorig jaar werd het eerste 'Bread & Butter by Zalando' festival georganiseerd dat in drie dagen tijd zo'n 20.000 bezoekers trok . Winstgevend is het evenment (nog) niet, zegt Smit in het interview, het is vooral een marketinginstrument.

Centrale thema van de tweede editie in september is 'Bold' met als insteek ‘nieuwe ideeën, onverschrokken opinies en gedurfde looks’. Vivienne Westwood gaat deze editie met bezoekers in gesprek en Viktor en Rolf komen couture showen. De tweede 'Bread & Butter by Zalando' vindt plaats van 1 t/m 3 september 2017 in Arena Berlin.

Beeld: FashionUnited