Diesel en Savage x Fenty brengen ondermode naar de voorgrond
bezig met laden...
Diesel en Savage x Fenty kondigen hun eerste samenwerking aan met de lancering van een lingerie- en kledingcollectie. Glenn Martens, creatief directeur van het Italiaanse modehuis Diesel, en Rihanna, de visionaire kracht achter het Amerikaanse lingeriemerk Savage x Fenty, delen in een persbericht dat de samenwerking voortkomt uit 'een gedeelde waardering voor inclusiviteit en schaamteloze eigenliefde.'
Diesel x Savage x Fenty is de meest recente samenwerking uit een reeks modecollabs die laten zien dat ondergoed nu steeds meer een prominente rol in de spotlights opeist. Meer modemerken en lingerieontwerpers werken samen en omarmen deze visie dat ondergoed gezien mag worden.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Lingerie treedt steeds vaker op de voorgrond
Lingeriemerken en kledingmerken werken steeds vaker samen. Zo werkte het Belgische modemerk Ester Manas voor een collectie tijdens Paris Fashion Week samen met lingeriemerk Chantelle X. Renaud Cambuzat, Global Chief Creative Officer van Chantelle X, zei hierover: "We delen een gemeenschappelijke visie op het gebied van inclusiviteit en creativiteit, door body positivity en gedurfde ontwerpen te omarmen."
Daarnaast wist ook de opkomende ontwerper Nensi Dojaka een prominent modemerk te vinden om mee samen te werken: Calvin Klein. Ondermode kwam naar de voorgrond tijdens de SS25-show op London Fashion Week van de ontwerper.
Lingerie mag gezien worden. Dit werd ook duidelijk tijdens de lingeriebeurs BodyFashion Days in het Cube Centre in Almere. Een medewerker van de Belgische lingeriegroep Van de Velde liet zien dat zwarte shapewear zichtbaar onder een blazer gedragen kan worden, zelfs op een zakelijk evenement. Van de Velde toonde met hun nieuwe SS25-collecties van de modemerken Marie Jo, Primadonna en Sarda dat ondermode ook in de toekomst op de voorgrond mag treden.