Steeds meer bedrijven stappen in kledingverhuur. Zo lanceerde Urban Outfitters recentelijk nog Nuuly, Vince kondigde Vince Unfold aan en nu kondigt warenhuis Bloomingdale’s kledingverhuurservice ‘My List’ aan.

Bloomingdale’s meldt exclusief aan WWD dat ‘My List at Bloomingdale’s’ midden september live gaat. Meer dan zestig merken zijn beschikbaar bij de kledingverhuurservice. Meer dan 100 exclusieve stukken worden vanaf de herfst aangeboden op het platform. Het kost 149 dollar per maand (132 euro) om gebruik te maken van de service. ‘My List at Bloomingdales’ heeft een apart platform naast Bloomingdale’s waar gebruikers de items kunnen bekijken.

“Er is een merkbare verandering in consumentengedrag, zo meldt Denise Magrid van Bloomingdale’s tegen WWD. Ze is als uitvoerend vice president en merchandise manager van ready to wear bij bloomingdales.com betrokken bij het project. “Urbanisatie heeft geleid tot het feit dat mensen in kleinere huizen of appartementen leven met minder ruimte voor kleding. Netflix heeft de manier hoe we films ervaren veranderd terwijl Uber en Airbnb heeft gezorgd dat het normaal is dat we onze huizen en auto’s delen. Mode en onze klant zijn geen uitzondering - ze wil variatie, ontdekken en een ervaring.”

Mocht een item dermate in de smaak vallen, dan kan een item gekocht worden. Klanten kunnen items die ze leuk vinden toevoegen aan de lijst en ook favorieten markeren die bovenaan komen te staan. Binnen drie werkdagen ontvangt de klant een doos met vier items van de lijst. Er is geen limiet voor hoe vaak een doos met items wordt geretourneerd en een nieuwe doos weer wordt opgestuurd, aldus Bloomingdale’s tegen WWD. De items die worden geretourneerd gaan door een schoonmaak en ‘care’ proces waar de stukken worden gecontroleerd op kwaliteit.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN