• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • V&D is terug als online warenhuis

V&D is terug als online warenhuis

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Twee jaar nadat de Nederlandse consument afscheid nam van de V&D maakt het merk een terugkeer. “Echte vriendschap is… elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet, is het weer zoals vanouds,” aldus de website die vandaag live is gegaan. V&D is terug als online warenhuis VD.nl, aldus het persbericht.

“Na twee jaar van afwezigheid komt V&D terug,” aldus het bericht. “ Vooralsnog niet als fysieke winkel, maar als online warenhuis.” V&D richt zich hierbij op de interessegebieden van de actieve 40-plussers zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode. Het bedrijf benadrukt de focus op de 40-plus doelgroep, maar is wel ‘zoals net als vroeger opgezet voor jong en oud'. V&D verwacht dat juist voormalige klanten van het warenhuis hen nu ook online zullen bezoeken. “Het doel is het hen gemakkelijk te maken in een omgeving die vertrouwd voelt en in toenemende mate inspireert." Op dit moment telt de website dan ook meer dan 500.000 producten in de interessegebieden van de doelgroep. “Alle producten worden geleverd door gerenommeerde partners en merken. Daarmee is de kwaliteit van levering, product en service gewaarborgd,” aldus het bericht. V&D werkt voor het platform samen met partners die het assortiment en de fysieke distributie voor hun rekening nemen. “V&D is vanaf de start een puur partner-platform.” Merken zoals Sapph, Guess, Tom Tailor, Zadig & Voltaire, Yves Saint Laurent, s.Oliver staan onder andere op de uitgebreide merken lijst op de website. In totaal zijn er 3000 merken op de website te vinden, waarvan er 300 modemerken zijn. Op termijn zullen ‘succesvolle merken uit het verleden weer een rol gaan spelen’ zoals Liv, Soho en het Prijzencircus, aldus het bericht.

V&D maakt terugkeer als online warenhuis

“Onder de vertrouwde V&D Vlag vindt de Nederlandse consument weer het oude V&D gevoel, in een nieuw jasje. Uitstekende kwaliteit, goede service en scherpe prijzen. V&D heeft de ambitie om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann.” Bij de terugkeer van de V&D is ook het welbekende logo terug, de boom en de sierlijke V&D letters. Het online warenhuis wordt geleid door directeur Alexander van Slooten die sinds 2016 verantwoordelijk is voor e-commerce binnen Coolinvestments, het moederbedrijf van America Today, MS Mode, Sapph en Coolcat. Binnen vijf jaar, dus in 2023 wil het nieuwe V&D een omzetgrens van 100 miljoen euro behalen, zo blijkt uit het bericht.

Al eerder na de overname van het V&D merkportfolio door ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten na het faillissement van de keten in 2016 was sprake van het opzetten van een online warenhuis als doorstart van het merk. Dit werd begin 2017 veranderd in het V&D Concepthouse. Vanuit het Concepthouse werd vorig jaar de social ecommerce-app Frenz gelanceerd en het bedrijf exploiteert Schoolcampus. Nu blijkt toch het merk een terugkeer te maken door middel van een online warenhuis.

Beeld: V&D website

Coolinvestments
online warenhuis
V&D
vd.nl
Vroom &Dreesmann