• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Winkelstraatdebuut OVS Kids dankzij moederbedrijf Witteveen en Miller&Monroe

Winkelstraatdebuut OVS Kids dankzij moederbedrijf Witteveen en Miller&Monroe

Door Caitlyn Terra

27 mrt. 2018

Retail

Vidrea Retail, het moederbedrijf van Miller & Monroe en Witteveen Mode, breidt het retailnetwerk in Nederland verder uit. Het bedrijf zit achter de introductie van het Italiaanse OVS Kids in de Nederlandse winkelstraten. Dit weekend maakt het merk het debuut in drie steden in Nederland.

Vidrea Retail treedt op als franchiser van het concept in Nederland, zo blijkt uit het persbericht van het bedrijf. In Amersfoort en Hilversum openen deze vrijdag al de winkels en op zaterdag volgt ook de vestiging in Hellevoetsluis. De collectie van OVS Kids, onderdeel van modemerk OVS, wordt omschreven als ‘Italiaans stylish maar makkelijk draagbaar en comfortabel’. De kleding, schoenen en accessoires zijn duurzaam en maatschappelijk verantwoordelijk geproduceerd.

Het duurzame en maatschappelijk verantwoordelijke gedeelte van OVS is ook terug te zien in het winkelconcept. “In een hedendaagse, minimalistische winkelinrichting die opvalt door strak design en het gebruik van duurzame materialen, biedt OVS Italiaanse mode van de hoogste kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs, zonder schuldgevoel over milieu en arbeidsomstandigheden.

In het thuisland, Italië, heeft OVS al meer dan 1000 winkels. Wereldwijd zijn er naast de Italiaanse locaties, nog 400 extra vestigingen in meer dan 30 landen. In Nederland was OVS kids al online bij Zalando te koop.

Bekijk hieronder de locaties van de eerste drie winkels van OVS Kids in Nederland.

Over Vidrea Retail

Vidrea Retail, onderdeel van Victory and Dreams Holding, is het afgelopen jaar een steeds bekendere naam geworden in het Nederlandse retaillandschap. Het bedrijf kwam vorig jaar voor het eerst ten tonele toen Vidrea achter de overname van 80 Charles Vögele winkels bleek te zitten. Van dit aantal werden uiteindelijk 72 locaties binnen 8 weken omgebouwd naar de nieuwe formule, Miller & Monroe. Het multibrand concept richt zich op de veertig-plus doelgroep in het middensegment.

Enkele weken geleden maakte Victory and Dreams Holding bekend dat het met de keten de stap naar het buitenland maakt. Het bedrijf heeft namelijk 200 Duitse Charles Vögele winkels overgenomen en gaat deze ook ombouwen tot Miller & Monroe-vestigingen. De transitie van de eerste 44 winkels moet in april al beginnen, de rest van de winkels zal tussen juli en september volgen.

Vidrea Retail bleek vorig jaar niet alleen achter de nieuwe invulling van de Charles Vögele-winkels te zitten, het is ook verantwoordelijk voor de doorstart van Witteveen Mode. Het merk wordt nu verkocht in het verschillende winkels van Miller & Monroe.

Werken bij Vidrea? Klik hier voor de openstaande vacatures >>

Beeld: OVS Kids

Miller & Monroe
MULTIMEDIA
OVS
ovs kids
victory and dreamsholding
Vidrea Retail
Witteveen Mode