Artikelen door Angela Gonzalez-Rodriguez
Biden dringt aan op actie bij G20-leiders om problemen in de toeleveringsketen weg te werken
1 nov. 2021 - Business
New York - De Amerikaanse president Joe Biden sprak afgelopen zondag met de leiders van 's werelds grootste economieën in Rome, op de G20-top. Zij bespraken verschillende manieren om de toeleveringsketens veerkrachtiger te maken, met een grote nadruk op het doorstaan van crises zoals die van de coronapandemie. "We moeten nu actie ondernemen,...
SMCP: Zo staat het met het eigendom van de modegroep
1 nov. 2021 - Business
De Franse modegroep SMCP zou binnenkort wel eens van eigenaar kunnen veranderen, na maanden van financiële ups en downs, veranderingen in het management en een uitdagende retailomgeving. Hier een overzicht van het laatste nieuws rondom de toekomst van het moederbedrijf van Sandro, Maje, en Claudie Pierlot. Begin oktober bevestigde de Chinese...
Sneakers: het meest lucratieve en snelst groeiende artikel in de mode-industrie
7 okt. 2021 - Mode
Het kopen en verkopen van sneakers is een business die de potentie heeft om tegen 2030 wereldwijd een marktwaarde van 30 miljard dollar te bereiken. Een beperkt aanbod, een stijgende vraag en een snelle, door technologie gestuurde wereldmarkt doen de rest. Grote schoenenmerken hebben de neiging hun meest iconische ontwerpen in kleine oplages uit...
Waarom Europese luxemerken zich toespitsen op de Chinese markt
30 mrt. 2021 - Business
Tijdens een interview met FashionUnited vertelt Sandrine Zerbib, oprichter van het digitale- en brand management agentschap Full Jet, gevestigd in Shanghai, dat de Chinese markt al een sleutelrol had voor Britse en Europese luxemerken vóór de coronacrisis en nu alleen nog maar belangrijker is geworden. China is momenteel de op een na grootste...
Fast Retailing steekt Inditex voorbij in marktwaarde
17 feb. 2021 - Business
Het moederbedrijf van fast fashion keten Uniqlo heeft voor het eerst in de geschiedenis Inditex, moederbedrijf van onder andere Zara, van zijn troon gestoten. Fast Retailing Group is de grootste retailer wereldwijd wat betreft marktwaarde na de beursdagen op maandag en dinsdag. Het bedrijf heeft een waarde van meer dan 100 miljard dollar (83...
Biden’s inauguratie en de toewijding aan diverse Amerikaanse merken
21 jan. 2021 - Mode
De inauguratie van Joe Biden als de 46e president van de Verenigde Staten was een gebeurtenis vol symboliek. De kledingkeuzes van president Biden, first lady Dr. Jill Biden, vicepresident Kamala Harris en second gentleman Douglas Emhoff werden door experts gezien als een toewijding aan de kledingmerken merken die doelgericht, divers en typisch...
Microsoft-CEO verzoekt retailers mee te doen in ‘technologie-intens tijdperk’
28 jan. 2020 - Business
New York - In zijn inaugurele rede tijdens de National Retail Federations 2020 Voice conferentie drong de CEO van Microsoft Satya Nadella er bij retailers op aan de “technologische intensiteit” te omarmen. “Wat ik altijd aan retailers vertel, is dat je niet cool kunt zijn als je profiteert van andermans technologie,” zei Nadella, die zijn...
Aandeel artificial intelligence (AI) in de modeindustrie naar verwachting meer dan 36 procent gegroeid in 2027
17 jan. 2020 - Business
New York - De waarde van artificial intelligence (AI) in de modeinstrie bedroeg wereldwijd 270 miljoen dollar (242 miljoen euro) in 2018 en groeit naar verwachting met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van in totaal 36,9 procent in de periode 2019-2027. In 2027 zal AI daarmee goed zijn voor een waarde van 4.391,7 miljoen dollar (3.948,7...
De dag dat Bernard Arnault Jeff Bezos van zijn troon stootte als de rijkste ter wereld
18 dec. 2019 - Business
New York - Het was slechts een kwestie van minuten, maar op maandag 16 december 2019 was Bernard Arnault even de rijkste ter wereld, toen hij Amazon-oprichter Jeff Bezos van zijn troon stootte. Volgens gegevens van Forbes werden rond 10:30 a.m. New Yorkse tijd de aandelen van Arnault's luxeconcern LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton, dat 75...
Brexit, tariefoorlogen en eco-mode zetten aan tot strategische verandering tijdens ‘Grote Vier Modeweken’
23 sep. 2019 - Mode
New York – Terwijl de vier grote modeweken (New York, Londen, Milaan en Parijs) nog in volle gang of net afgelopen zijn, blikken we terug op hoe ze zich aanpassen aan de voortdurend veranderende branche en een politiek ingewikkelde economie. Investeerders vragen zich vaak af hoe relevant deze dure sporadische evenementen zijn in een tijdperk...