Artikelen door Anne-Sophie Castro
Luxe en inflatie: Moeten de rijken binnenkort de broekriem aanhalen?
bezig met laden... - Business
In het derde kwartaal van 2022 boekte Hermès een omzet van 3,14 miljard euro, een stijging van 32,5 procent op jaarbasis, dankzij alle activiteiten. Toch heeft het luxehuis gezegd dat het de prijzen zal blijven verhogen vanwege de stijgende kosten. Maar hoeveel langer zal deze verkoopgolf duren voordat de rijken besluiten de broekriem aan te...
Dit is hoe modemerk Icicle ‘New Made in China’ aantrekkelijk maakt
bezig met laden... - Business | Interview
Parijs - Isabelle Capron studeerde af aan de Parijse business school HEC en werkte in de modeindustrie als marketingdirecteur bij Lanvin en general manager bij Fauchon. In 2013 ging Capron aan de slag bij het Chinese modemerk Icicle, opgericht door Shouzeng Ye en Shawna Tao, om de internationale identiteit van het merk te ontwikkelen en het...
Imane Ayissi: “Afrika is niet langer afwezig in de internationale mode”
bezig met laden... - Mode | Interview
Parijs - Imane Ayissi, een multidisciplinaire artiest die zich laat inspireren door dans en mode als levenswijze, is als gastpresentator toegevoegd aan de kalender van de officiële haute-couture week in Parijs. De Kameroener, zoon van een Afrikaanse bokskampioen, verklaart de eerste Sub-Saharaanse ontwerper te zijn die zich voegt bij de...
De gebroeders Wertheimer: wie houden zich schuil achter Chanel?
bezig met laden... - Mensen | Achtergrond
“Chanel zal privé en onafhankelijk blijven,” aldus Philippe Blondiaux, financieel directeur van het luxemerk, bij de presentatie van de resultaten over 2018 in afgelopen juni. Een aankondiging die de speculaties over een verandering van eigenaar van het huis, die sinds het recente overlijden van Karl Lagerfeld is toegenomen, heeft afgezwakt. In...
Nieuw merkimago, nieuwe conceptstore: Desigual herontdekt zichzelf
bezig met laden... - Mode
Barcelona - Desigual onthulde zijn nieuwe merkimago en nieuwe visuele identiteit enkele dagen geleden op het hoofdkantoor in Barcelona. Het Spaanse bedrijf presenteerde zijn nieuwe lente/zomer 2020-collectie middels een show vol speciale effecten, muziek en licht op het strand van Barcelona. De lancering van de nieuwe merkidentiteit maakt deel...
Bruidstrends: 5 internationale labels met een rockstijl
bezig met laden... - Mode
Jurken van kant waren tijdens de recente bruidsmodeweken een heuse rage. Verfijnde ontwerpen gemaakt met Georgette of Guipure kant werden gecombineerd met andere stoffen zoals crêpe zijde, organza en tule. Hier en daar werden spectaculaire bloemenborduursels of ruches, ceinturen, kant, jasjes, capes en talloze andere nonchalante details voor een...
Anti_Fashion Project dringt aan op een meer circulaire modeindustrie
bezig met laden... - Mode | Interview
Parijs - Met de oprichting van het Anti_Fashion Project promoot Stéphanie Calvino transparantie en positieve verandering in de modeindustrie. Het project, dat een extensie is van het manifest van de Nederlandse trendwatcher Lidewij Edelkoort, doelt erop om een grote groep partijen in de modebranche samen te brengen en hen te wijzen op een meer...
Nieuwe CEO Intersport: ‘De wereldwijde 2.0-strategie vormt de kern van ons bedrijf’
bezig met laden... - Business | Interview
Barcelona - Intersport zoekt naar nieuwe manieren om te groeien. De in sportmode en -artikelen gespecialiseerde retailer zal het eerste kwartaal van 2019 naar verwachting afsluiten met verschillende verkooptransacties. Het bedrijf wil daarnaast zijn online activiteiten uitbreiden, aangezien de groeivooruitzichten voor dit segment een stuk hoger...
Fila lanceert nieuwe, door Astrid Andersen ontworpen premium-lijn
bezig met laden... - Mode | Interview
Het logo van Fila is tegenwoordig niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Dat doet denken aan de goede oude tijd, in de jaren negentig, toen het merk een boost kreeg dankzij het succes van de Zweedse tennisser Björn Borg. Na de grote comeback op de Milaan Fashion Week afgelopen september, toen het Italiaanse merk het publiek verraste door...
Training Luxury: Consumenten kopen ervaringen, niet producten
bezig met laden... - Business | Interview
Een nieuwe generatie consumenten en werknemers wandelt door de modewinkels. Bedrijfsstrategieën van merken uit het midden- en hoge segment veranderen. Om deze verandering te kunnen begrijpen, moeten merken ruimte creëren voor nieuwe strategieën. Hoe kan de opleiding van personeel worden geoptimaliseerd? Wie moeten modebedrijven inhuren om succes...