Artikelen door Kelly Press
Podcast: Brits ontwerpster Amanda Wakeley bespreekt petite mode met Jo Good
De Britse ontwerpster Amanda Wakeley en Style DNA gaan in gesprek met Jo Good, ook bekend als MiddleAgedMinx. Zij is een ervaren BBC-radiopresentatrice, tv-modepresentatrice en een bekend figuur in de mode-industrie. We bespreken haar ervaringen met het aanpassen van een schooluniform tijdens haar jeugd in Australië. Daarnaast deelt Jo haar...
Podcastbezig met laden...
Podcast: Heeft recreatief winkelen een negatieve invloed op je stijl?
"In deze aflevering verdiepen we ons in de schadelijke effecten van 'recreatief winkelen'. Deze veelvoorkomende gewoonte leidt tot geldverspilling, een onduidelijke persoonlijke stijl en kasten vol kleding, maar niets om te dragen. Op basis van vijfentwintig jaar ervaring in styling definiëren we recreatief winkelen. Het gaat verder dan geplande...
Podcastbezig met laden...
Podcast: Trends in mode met patronen en op maat gemaakt
Deze aflevering introduceert het concept 'whimsimod' voor de recente trend van mode met patronen en op maat gemaakt. We bespreken de esthetische verschuiving van 'kiki' naar 'bouba' het afgelopen jaar. Ook de geschiedenis van jeugd-diffusielijnen zoals Red Valentino en Blugirl, trends in zoomlijnen en kousen, ontwerpers zoals Carolina Herrera en...
Podcastbezig met laden...
Podcast: Strategieën voor impactvolle merkproducten [Engels]
In deze aflevering van The Branding Business School benadrukt Victoria dat hoogwaardige, relevante merkproducten een krachtig marketinginstrument zijn en niet een onbelangrijke bijzaak. Ze raadt goedkope artikelen af die het merkimago kunnen schaden en pleit voor het ontwerpen van aantrekkelijke, nuttige producten die aansluiten bij de...
Podcastbezig met laden...
Podcast: Strategieën voor duurzame groei [Engels]
Elizabeth Stiles, presentatrice van "The Fashion Brand Clinic Podcast", verwelkomt luisteraars terug voor seizoen drie en kondigt aan dat de podcast nu ook beschikbaar is op YouTube. Deze solo-aflevering verkent de essentiële mindsetveranderingen en strategische aanpassingen die nodig zijn voor modemerken die een omzet van honderdduizend euro...
Podcastbezig met laden...
Podcast: Verpest fast fashion de kringloopwinkels?
De vraag naar tweedehands kleding is groot. Het vinden van kwalitatief hoogwaardige items in kringloopwinkels wordt echter steeds lastiger doordat fast fashion de selectie domineert. Dit roept vragen op. Ontmoedigt dit mensen om voor tweedehands te kiezen? Kunnen we het tekort aan kwalitatieve donaties aanpakken? En kunnen we een betaalbaarder...
Podcastbezig met laden...
Topshop's comeback: Nieuwe retailstrategie en online aanwezigheid
Topshop, het bekende Britse modemerk, is klaar voor een grote comeback. Later dit jaar worden zowel fysieke winkels heropend als aparte websites voor Topshop en Topman gelanceerd. Dit markeert een verschuiving ten opzichte van de online-only aanwezigheid sinds de overname door Asos in 2021. In 2021, na het faillissement van de vorige eigenaar...
Businessbezig met laden...
EssilorLuxottica neemt Optegra Clinics over in strategische uitbreiding
EssilorLuxottica kondigt de overname aan van Optegra, een netwerk van oogklinieken in het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië, Polen, Slowakije en Nederland. De overeenkomst met de huidige eigenaar MidEuropa zal naar verwachting later dit jaar worden afgerond, na goedkeuring door de regelgevende instanties. Optegra exploiteert meer dan zeventig...
Businessbezig met laden...
United Repair Centre en Levi's lanceren samen denimreparatieservice
Het in Amsterdam gevestigde United Repair Centre heeft een samenwerking aangekondigd met Levi Strauss & Co. voor het leveren van reparatieservices voor de denimproducten van het merk. Deze samenwerking sluit aan bij de circulariteitsdoelen van Levi's en weerspiegelt de toenemende focus binnen de industrie op duurzame, reparatiegedreven modellen....
Businessbezig met laden...