Artikelen door Pia Schulz
Zalando’s heilige graal: Inspiratie, e-commerce en amusement samenbrengen
bezig met laden... - Business
“Wat ons in het verleden succesvol heeft gemaakt, zal ons in de toekomst ook succes leveren” - met deze woorden opende co-CEO Robert Gentz de persconferentie voor de bekendmaking van de nieuwe strategie van de Duitse online retailer Zalando. Zalando presenteerde vorige week, samen met de jaarresultaten van 2023, zijn nieuwe bedrijfsstrategie...
Greenpeace maakt statement tegen dumpen van fast fashion in Ghana tijdens Berlin Fashion Week
bezig met laden... - Mode
Van catwalks tot showrooms: 5 februari tot en met 8 februari is het Fashion Week in Berlijn. Afgezien van de glamour, begon de modeweek in de Duitse hoofdstad met een protest van de milieuorganisatie Greenpeace. De activisten maakten optimaal gebruik van het spektakel en lanceerden maandag een grote protestactie voor de Brandenburger Tor. De...
De Europese ‘Green Deal’ - Hoe zit het met upcycling?
bezig met laden... - Mode
Klimaatneutraal worden in 2050 - dat is het verklaarde duurzaamheidsdoel, de 'European Green Deal', van de Europese Unie. Een onderdeel hiervan is de textielstrategie, die de EU-Commissie in maart 2022 heeft gepubliceerd. De focus ligt op twee centrale punten: Recycling en Eco-design. Wat echter niet wordt genoemd in de strategie is upcycling,...
Geüpcyclede mode voor iedereen, kan dat?
bezig met laden... - Mode
Berlijn - Upcycling is booming en past bij de tijdsgeest. Steeds meer modelabels lanceren collecties die gemaakt zijn van afgedankte en overgebleven stoffen. Andere merken gaan nog een stap verder en gebruiken voor hun hele productportfolio alleen oud textiel dat anders bij het afval zou zijn beland. Zelfs in de luxe mode is upcycling geen...
Fashion Changers Conference: Tips voor een betere mode-industrie
bezig met laden... - Mode
Positieve verandering in de mode-industrie teweegbrengen - dat is het doel van de Fashion Changers Conference. Donderdag 10 november vond het digitale evenement voor de derde keer plaats. In paneldiscussies, keynote speeches en debatten werden onderwerpen besproken variërend van recommerce tot inclusie. Daarnaast werden benaderingen en tips...
Buitenlandse kerstcampagnes bedoeld om de aandacht te trekken
bezig met laden... - Business
Modemerken en retailers luiden de feestdagen in met deze campagnes en collecties. Met slogans als “Geluk is van ons”, “Jouw stijl. Jouw geluid. Jouw Kerst” en “Reis naar huis voor Kerst - Met weinig bagage,” plaatsen ze thema’s als gemeenschapszin, terugkeer naar het normale en duurzaamheid in het hart van hun campagnes. Foto’s en video’s...