G-Star Raw verkoopt meerderheidsbelang aan WHP Global
bezig met laden...
G-Star Raw verkoopt een meederheidsbelang aan WHP Global om de wereldwijde groei en expansie van het merk te versnellen. Bestaande aandeelhouders, onder wie oprichter Jos van Tilburg, behouden een belang in het merk, zo melden WHP Global en G-Star Raw in een persbericht.
De transactie van de overname wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2023 afgerond. Financiële voorwaarden en details van de transactie worden niet bekendgemaakt. Wel wordt gemeld dat WHP Global met G-Star in het portfolio een retailomzet van meer dan 7 miljard Amerikaanse dollar draait. Dat is omgerekend zo’n 6,5 miljard euro.
Naast het feit dat bestaande aandeelhouders een belang blijven houden, blijft ook het huidige managementteam opereren vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam. Rob Schilder, de huidige CEO, blijft dan ook de marketing - en productontwikkelingsteams van het bedrijf aansturen, evenals de groothandels-, retail- en e-commercedistributie.
G-Star Raw verkoopt meerderheidsbelang, gaat voor verdere internationale groei
De oprichter van G-Star, Jos van Tilburg, ziet WHP Global als de juiste strategische en financiële partner voor een toekomst met verder internationale en duurzame groei, zo staat in het persbericht. “En dat terwijl we trouw blijven aan onze productfilosofie, onze dedicated teams, en onze loyale business partners.”
“G-Star RAW is een sterk digital denimmerk met een exceptioneel team waarvan we geloven dat het klaar is voor versnelde groei. We zijn razend enthousiast om samen te werken met oprichter Jos van Tilburg en CEO Rob Schilder”, aldus WHP voorzitter en CEO, Yehuda Shmidman, in het persbericht.
“De afgelopen jaren is G-Star succesvol getransformeerd naar een online first bedrijf. We kijken enorm uit naar de samenwerking met WHP Global, waarbij we WHP Global’s expertise zullen inzetten om onze internationale uitbreiding in een stroomversnelling te brengen. Zo zullen we onze aanwezigheid in Amerika versterken, en tegelijkertijd verder uitbreiden, zowel geografisch als door het introduceren van nieuwe productcategorieën”, voegt G-Star CEO, Rob Schilder, toe.
WHP Global is een Amerikaanse brand management organisatie die investeert in internationale merken om deze verder te laten groeien. Het bedrijf investeert, naar eigen zeggen, in groeikanalen met hoge potentie zoals e-commerce en internationale expansie. Het portfolio van WHP Global bestaat onder andere uit Anne Klein, Joseph Abboud, Joe’s Jeans en Bonobos.