Farfetch eigenaar Coupang neemt Microsoft AI specialist aan
bezig met laden...
Farfetch eigenaar Coupang haalt een ervaren Microsoft AI-specialist in huis, zo blijkt uit een persbericht. De Zuid-Koreaanse technologiegigant laat weten dat Asha Sharma, corporate vicepresident en specialist AI bij Microsoft, nu lid van het raad van bestuur is bij het bedrijf.
Sharma heeft verschillende leiderschapsrollen vervuld, waaronder als VP Product bij technologiebedrijf Meta, waar ze hielp bij het bouwen en opschalen van Facebook Messenger naar miljarden gebruikers, en als Operating Officer bij het Amerikaanse retailbedrijf Instacart. Sharma begon haar carrière in marketing bij Microsoft.
“Asha's diepgaande product- en praktische AI-expertise sluiten aan bij onze missie om innovaties te stimuleren die onze klanten verbazen”, zegt Bom Kim, oprichter en CEO van Coupang. Hij vult aan: “We kijken ernaar uit om met haar samen te werken bij het opbouwen van meer baanbrekende ervaringen voor klanten over de hele wereld.”
De benoeming van Sharma komt nadat Coupang in januari de Britse luxe e-tailer Farfetch overnam. Dankzij de deal kreeg Farfetch 500 miljoen dollar (ongeveer 468 miljoen euro) aan kapitaal. Deze investering moest ‘voorlopig de toekomst van het bedrijf veiligstellen’. Na de overname werd Farfetch van de beurs gehaald en ging het als privébedrijf verder. De overname zorgde voor tegenslag bij Coupang. Het Zuid-Koreaanse bedrijf zag de omzet stijgen tot een recordhoogte, maar eindigt met het nettoresultaat in de rode cijfers door de overname van Farfetch, zo blijkt uit de kwartaalresultaten van vorige maand.