PVH Corp. sluit zich aan bij Fashion for Good
bezig met laden...
PVH Corp, het moederbedrijf van merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein, heeft zich aangesloten bij Fashion for Good, zo is wereldkundig gemaakt middels een persbericht.
PVH. Corp voegt zich bij het rijtje partners van Fashion for Good. Het initiatief, opgericht door de C&A Foundation in maart 2017, heeft nu acht corporate partners; naast PVH zijn dit Adidas, C&A, Galeries Lafayette, Kering, Target en Zalando. Fashion for Good verbindt merken, retailers, leveranciers en non-profit organisaties met een gezamenlijke ambitie op het gebied van duurzaamheid. Ook ondersteunt het initatief het opschalen van technologieën, processen en bedrijfsmodellen die de potentie hebben om de industrie te transformeren. Het hoofdkantoor van Fashion for Good is gevestigd aan het Rokin in Amsterdam.
"PVH Corp. heeft een sterk erfgoed in maatschappelijk verantwoord ondernemen, dat voortuitgang boekt door innovatieve benaderingen van sociale en mileukwesties. Dit maakt het bedrijf een ideale partner voor Fashion for Good. Samen zullen we ons richten op innovaties voor betere alternatieven, en het bewerkstellingen van transparantie en traceerbaarheid in de productieketen. Met ons uiteindelijke doel mode een force for good te maken," zegt Katrin Ley, Managing Director van Fashion for Good in het door de organisatie gepubliceerde persbericht.
PVH zal meewerken aan de Fashion for Good innovatie-agenda, zo wordt in het persbericht toegelicht. Daarnaast gaat het bedrijf helpen bij het selecteren van nieuwe innnovators en geselecteerde startups begeleiden. PVH wil ook een bijdrage leveren aan curatie van Fashion for Good Experience, het "technology-forward museum" dat zich wijdt aan duurzame mode innovaties en in oktober in Amsterdam zal worden geopend voor publiek.