In deze podcast van Grenzeloos Ondernemen, samen met DGGF (Dutch Good Growth Fund) van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, zijn Janneke Honings en Judith van der Wolde in gesprek met Folkert Tempelman. Honings en Van der Wolde vertellen hoe ze hun juridische carrière opzij zetten om hun internationale […]

Loungewear was de categorie die de pandemische dresscode vormde, waar EDITED-gegevens een toename van 855 procent in zoekopdrachten naar loungewear volgden. Bij het zoeken naar een cross-over tussen dat en nachtkleding, raakt de Nap-jurk deze sweet-spot. In combinatie met de lockdown … Bron: Unedited: […]

Duurzaamheid in de mode-industrie is het onderwerp du jour, en terecht. De negatieve effecten van mode op ons milieu en op de mens zelf kunnen niet genoeg worden benadrukt. Maria Soubbotina, afgestudeerd en nu onderzoeksassistent aan de Parsons School of Design, heeft zich verdiept in het ontleden van […]

De pandemie heeft de verkoop van e-commerce in 2020 in een stroomversnelling gebracht. Vóór Covid bedroeg de online verkoop in de VS tussen 10 en 20 procent voor fashion retailers, afhankelijk van hoe geavanceerd en hoeveel bereik hun online platforms hadden. Op het hoogtepunt van de Covid verdubbelden […]

Iedere maand deelt Sass Brown, expert op het gebied van ethische mode, duurzaamheid en vakmanschap, een modemerk dat zaken anders en innovatief benadert of opereert buiten de belangrijkste modesystemen en hoofdsteden. Sass is de voormalige decaan van kunst en design aan het Fashion Institute of Technology […]

Online multi-brand concept store en groothandel e-commerce platform The Folklore distribueert luxe designer mode en lifestyle producten uit Afrika en de diaspora naar consumenten en retailers over de hele wereld. Oprichter Amira Rasool deelt haar missie om de wereld betere toegang te geven tot luxegoederen […]

In deze aflevering van de podcastserie 'De Modeshow' van Georgette Koning gaat de modejournalist het gesprek aan met drie gasten over mode en inspiratie.Te gast zijn Bonne Reijn (oprichter van Bonne Suits), Darwin Winklaar en Branko Popovic (oprichter Fashion Clash). Beluister hieronder de podcast. […]

In deze aflevering van de podcastserie 'Retaillessen met...' is het de beurt aan Simone van Trojen. Van Trojen is de CEO van het damesmodemerk LaDress. De verkoop verliep bij aanvang uitsluitend via haar webshop. In 2016 opende LaDress haar eerste fysieke winkel in Amsterdam, maar na een snelle groei […]

Mode beweegt zich op het raakvlak van kunst en commercie. Het is een sector die streeft naar evenwicht tussen emotionele verbondenheid en winstgevendheid. En het vereist een linker- en rechterhersenhelft benadering om succesvol te zijn. Schanel Bakkouche, oprichter en creatief directeur bij SFB Creative, […]

De eerste aflevering van De Nieuwe Bonzen podcast gaat over een onderwerp dat momenteel zeer veel besproken wordt in de winkelstraat: min-uren en het zogenaamde coronacorvee. Medewerkers van Wibra hebben daar bijvoorbeeld mee te maken. Zij worden structureel te weinig ingepland, ook al is er in de winkel […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN