Valentino gaat voor ‘Next Era’ in online luxe retail met Yoox Net-a-Porter

Modehuis Valentino werkt samen met Yoox Net-A-Porter (YNAP) aan een omnichannel business model, meldt de YNAP Group in een persbericht. Het ‘Next Era’-model is compleet gefocust op de verbetering van de klantervaring.

Het platform bouwt voort op de huidige Valentino-website. Klanten zouden hiervan profiteren vanwege het uitgebreide assortiment, de mogelijkheid om in Valentino-winkels ook online af te rekenen en informatie over het product te bekijken en de snellere levering.

Dankzij het combineren van alle Valentino-boetieks en de acht centra wereldwijd van YNAP, hebben klanten toegang tot meer producten en is het mogelijk deze sneller te leveren.

De nieuwe website die uit het business model voortvloeit wordt begin 2018 verwacht.

Modehuis Valentino is niet de enige speler uit de luxe industrie die meer inzet op online retail. Luxe groep LVMH maakte begin maart bekend een online multi-brand warenhuis te beginnen. Lange tijd werd de verkoop van luxe waren gezien als een ervaring die alleen in fysieke winkels bereikt kon worden.

Foto: Yoox Net-a-Porter Group/Valentino

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN