Heeft uw winkelinterieur een update nodig? Of bent u gewoon nieuwsgierig
naar de winkels van andere retailers? FashionUnited werpt een blik op de
nieuwe winkelconcepten van de afgelopen maanden ter gelegenheid van de Week
van de Stenen Winkel.
SKM
Belgische multimerkenboetiek SKM heeft een make-over gekregen.
Eigenaren Steven de Hertogh en Dominique Somers zetten met het concept in
op een ‘boetiekbeleving’, aldus een persbericht. De inrichting is gebaseerd
op de vormen van het vrouwelijk lichaam en het ambacht van het naai- en
verstelwerk dat een intern naaiteam dagelijks uitvoert.
Tamaris
Een bijzondere stap in de winkels van Tamaris: Het (van oorsprong
schoenen-)merk heeft voor het eerst kleding toegevoegd aan het concept.
Tamaris lanceerde in 2020 haar eerste kledingcollectie. Met het nieuwe
winkelconcept verschijnt deze collectie nu voor het eerst fysiek in de
winkels. Het is onderdeel van de ambitie van het merk om uit te groeien tot
een volledig lifestyle merk.
Longchamp
Frans modemerk Longchamp debuteerde in april het nieuwste winkelconcept in Brussel.
Het ‘erfgoed, optimisme, de expertise en energie’ van het merk worden in
het nieuwe concept gereflecteerd. Elke winkel die volgens dit concept wordt
opgezet, zal daarnaast ook ten minste één object uit het Longchamp-archief
hebben’. In de winkel in Brussel is dit een retro-reclameposter die
verwijst naar de tijd waarin Longchamp nog vervaardiger was van pijpen en
rokersartikelen met lederen bekleding.
Filippa K
Een ijsblauwe kleur voor de Filippa K winkel in Amsterdam. Het merk dat
bekend staat om zijn minimalisme, weerspiegelt deze esthetiek in de nieuw verbouwde winkel.
Met het ontwerp wil het merk ‘de duurzame kwaliteit en tijdloosheid van het
merk’ tot uiting laten komen.
Veritas
Mode- en accessoire keten Veritas start met een pilootproject de test voor een nieuw winkelconcept.
In Brugge staat in de flagship-winkel inspiratie centraal. “Niet alleen
fysiek in de verschillende corners en het brede-aanbod van trend-items,
maar ook digitaal dankzij QR-codes, die linken naar inspirationele content,
van verrassende breipatronen, tot leuke manieren om een carrésjaal te
knopen.”
Pierre Cardin
Onder de naam ‘Maison Pierre’ introduceerde Frans modemerk Pierre Cardin
aan het begin van dit jaar een nieuw winkelconcept.
Het concept deed zijn intrede in Polen, in twee multibrandwinkels van het
merk.
VanHaren
De fysieke winkels van schoenenretailer VanHaren krijgen ‘een facelift’
, aldus het bedrijf. Het is onderdeel van de investeringsstrategie in het
fysieke retailaanbod. Het nieuwe winkelconcept heeft een moderne
uitstraling, zachtere kleuren en focust op het creëren van meer ruimte.
Lincherie
Ondermode retailer Lincherie heeft een update gegeven aan de winkel op
het Gelderlandplein Amsterdam. De winkel is letterlijk in het roze gestoken
. Roze muren, marmeren vloer, gouden accenten en speciale verlichting geven
de winkel een hele nieuwe look. Het witte raster dat over de roze muur
ligt, lijkt geïnspireerd te zijn op een netpanty of doorschijnen
ondergoed.