Zoeken
De complexiteit van duurzame katoenproductie
Katoen is al eeuwen 's wereld meest populaire natuurlijke kledingvezel. Onderzoeken bevestigen dit keer op keer. Maar het is niet langer de meest geproduceerde vezel. Het marktaandeel in de totale vezelmarkt bedraagt nu slechts ongeveer twintig procent. Dit is niet altijd zo geweest. In de jaren zestig was het aandeel ongeveer zeventig procent...
Business|Achtergrond Memberbezig met laden...
Analyse: Tapestry bereikt nieuwe piek met stijgende koers
Tapestry, Inc., gevestigd in New York, is een toonaangevende Amerikaanse multinational holdingmaatschappij, gespecialiseerd in luxe modeaccessoires en lifestyleproducten. Het portfolio van het bedrijf omvat twee merken: Coach en Kate Spade New York. Deze analyse komt op een cruciaal moment voor Tapestry, volgend op de recente jaarresultaten en...
BusinessMemberbezig met laden...
Changemakers in de mode (deel 4): Baptiste Carrière-Pradal, medeoprichter en directeur van 2B Policy
Er zijn talloze duurzaamheidsinitiatieven, maar wie in de mode-industrie drijft de transitie écht – of hun inspanningen nu wel of niet zichtbaar zijn voor het grote publiek? We interviewen changemakers, consultants, duurzaamheidsdeskundigen en activisten in de mode. Wat kunnen we van hun werk leren? In deze vierde aflevering spreekt...
AchtergrondFeaturedbezig met laden...
Canada Goose aandeel analyse: 50% stijging na historisch dieptepunt
Met Bain Capital als meerderheidsaandeelhouder en berichten die suggereren dat het een verkoop van zijn aandelen overweegt, zijn de toekomstige richting en aandelenprestaties van het bedrijf van bijzonder belang voor de markt. Bedrijfsprofiel en geschiedenis Canada Goose werd in 1957 in Toronto opgericht door Sam Tick onder de naam Metro...
BusinessMemberbezig met laden...
Emissies modesector stijgen te midden van overproductie en polyesterafhankelijkheid
De kledingindustrie, die al onder de loep ligt vanwege haar ecologische voetafdruk, zag haar uitstoot van broeikasgassen in 2023 met 7,5 procent toenemen. Dit komt naar voren in het het jaarverslag ‘Taking Stock of Progress Against the Roadmap to Net Zero 2025’ van het Apparel Impact Institute (Aii) dat deze week gepubliceerd is. De bevindingen...
Modebezig met laden...
Een frisse blik op de toekomst van mode tijdens AMFI NEXT 2025
Op 3 juli werd het iconische gebouw van het Amsterdam Fashion Institute omgetoverd tot het decor van AMFI NEXT: hét event waar afstudeerders van de richtingen Fashion & Management, Fashion & Branding en Fashion & Design hun visie op de toekomst van mode presenteerden. In de expositie was inspirerend afstudeerwerk te zien én bezoekers konden...
ModePartner Contentbezig met laden...
Generatie Alpha en Bèta: de toekomst van mode-retail speelt zich af op Playtime
Parijs - Wat leert de kindermodebeurs Playtime ons over Generatie Alpha en Bèta? Voor meer informatie over de smaak en kleuren van deze jonge generatie en hun ouders, die als belangrijke beïnvloeders fungeren, bezoeken we het Parc Floral waar de professionele beurs Playtime, gewijd aan kindermode, plaatsvond van 28 tot en met 30 juni 2025. Gen Z...
BeurzenFeaturedbezig met laden...
Verbeeldingskracht wordt de nieuwe luxe, zegt trendexpert over FW26/27
De mode-industrie denkt graag vooruit. Ontwerpers denken nu al aan collecties voor volgend jaar, inkopers bepalen het winkelaanbod voor het volgende seizoen, modebladen schieten winterverhalen in de zomer. Zo gaat het al jaar en dag. Toch is het vooruitdenken over de toekomst van de industrie somberder geworden. Hoe ziet de industrie er straks...
ModeFeaturedbezig met laden...
Global Fashion Summit: Barrières blijven bestaan, terwijl bruggen niet ver genoeg reiken
De Global Fashion Summit, inmiddels aan zijn zestiende editie toe, vond plaats van 3 tot 5 juni 2025 in Kopenhagen. De top werd in 2009 in het leven geroepen door de Global Fashion Agenda (GFA) om ‘dringende actie te stimuleren en de impact in de mode-industrie te versnellen’. Net als voorgaande jaren trok het evenement meer dan duizend...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...
Best of Bangladesh: Vakbeurs in Amsterdam toont transformatie van de kledingindustrie
De Bengaalse kledingindustrie probeert haar imago van goedkope retailer met een hoog volume af te schudden en zich te specialiseren in sectoren met een hogere toegevoegde waarde. Tijdens de "Best of Bangladesh", een vakbeurs en conferentie in hartje Amsterdam, pleitten de textielindustrie en de overheid voor de transformatie van 's werelds op éé...
Beurzen|Verslag Featuredbezig met laden...