Zoeken
Oproep SER bevat pleidooi voor beschermende bedrijfskleding voor vrouwen
De Sociaal Economische Raad (SER) spreekt zich in een nieuw advies uit over beschermende bedrijfskleding voor vrouwen. De organisatie geeft aan dat nieuwe en veranderende arbeidsrisico’s voordoen door transities binnen diverse sectoren. Gezond en veilig werken is noodzakelijk, maar niet altijd even eenvoudig te realiseren. Zeker nu er door...
Modebezig met laden...
Trendonderzoeker van Future Institute: “Alleen spullen verkopen is geen groeimodel voor de toekomst”
De kledingindustrie lijdt onder de verminderde consumentenbestedingen, maar welke macrotrends liggen ten grondslag aan dit fenomeen? Boris Planer, expert in retail en consumentengoederen bij het Frankfurt Future Institute, legt in dit interview uit wat de dominante trends van onze tijd kunnen betekenen voor de mode. Eén hypothese: gezien de...
Mode|Interview Featuredbezig met laden...
Van data naar actie: De 3 belangrijkste lessen uit de Footprint Benchmark Pilot
De druk op de textielindustrie om haar milieu-impact inzichtelijk te maken en te verminderen groeit snel. Toch worstelen veel merken met het verkrijgen van betrouwbare en vergelijkbare data – vaak door een gebrek aan consistente standaarden, de complexiteit van Life Cycle Assessments (LCAs) en beperkte transparantie in de toeleveringsketen....
BusinessPartner Contentbezig met laden...
Regenerative Cotton Standard boekt veelbelovende resultaten in India
De Regenerative Cotton Standard van de Aid by Trade Foundation (AbTF) werd eind november 2023 in Tanzania gelanceerd en in juli 2023 uitgebreid naar India. Na de eerste oogst in de Indiase staat Maharashtra zijn de resultaten veelbelovend: boeren behaalden hogere opbrengsten, maakten minder kosten en kregen meer inzicht in regeneratieve...
Businessbezig met laden...
Moncler bereikt 3,1 miljard euro omzet in 2024, groeit 7 procent
Moncler S.p.A. behaalt in 2024 een geconsolideerde groepsomzet van 3.108,9 miljoen euro, een stijging van 7 procent op constante wisselkoersen en 4 procent op actuele wisselkoersen vergeleken met 2.984,2 miljoen euro in 2023. De groeps-EBIT groeit naar 916,3 miljoen euro, ten opzichte van 893,8 miljoen euro het jaar ervoor. Dit resulteert in een...
Businessbezig met laden...
Première Vision Paris: Vakmanschap centraal in editie februari 2025
Tijdens de Première Vision Paris beurs, die donderdag 13 februari 2025 eindigde, onthulde Florence Rousson, algemeen directeur van de modedivisie van GL events, de naam van de nieuwe entiteit die de modebeurzen van GL events samenbrengt: The Creative Pole. Het is een ontwikkeling die de veranderingen binnen de mode-industrie onderstreept. De...
BeurzenFeaturedbezig met laden...
Duurzaamheid en Circulariteit: De Onmisbare Sleutel voor de Modewereld
De mode-industrie staat aan de vooravond van een grote verandering. Met aankomende wet en regelgeving is de urgentie hoog om ook zelf de handen ineen te slaan. De grote SHIFT moet vanuit de industrie zelf komen. En die industrie is hard op weg om van lineair naar circulair te gaan. De mode-industrie staat bekend als een van de meest vervuilende...
EventsPress Releasebezig met laden...
Op deze trends zet Duitse outdoorretailer Bergzeit in voor het FW25-seizoen
De winter is voor de sport- en outdoorbranche het seizoen met de hoogste omzet. Tegelijkertijd is het, gezien de onberekenbare sneeuwcondities, moeilijk te plannen. Dat was altijd al zo, maar wordt door de klimaatverandering steeds uitdagender. Bovendien is de outdoormarkt, zeker sinds de coronapandemie, veranderd en heeft nieuwe doelgroepen...
Business|Interview Featuredbezig met laden...
Versimpelt of verzwakt de EU duurzaamheidsstandaarden?
De Europese Unie heeft een reeks duurzaamheidsregels ingevoerd om ervoor te zorgen dat bedrijven voldoen aan bepaalde due diligence- en rapportagevereisten. Recente politieke ontwikkelingen hebben echter tot bezorgdheid geleid dat deze wetten, die nog in de kinderschoenen staan, zouden kunnen worden afgezwakt voordat ze zelfs maar goed zijn geï...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Generatie Alpha: Hoe modebedrijven zich kunnen richten op de consumenten van morgen
Generatie Alpha verwijst naar individuen geboren vanaf 2010. Als de eerste generatie die volledig in de 21e eeuw is geboren, groeien ze op in een wereld die wordt gekenmerkt door snelle technologische vooruitgang, sociale veranderingen en milieubewustzijn. Hoewel ze nog geen eigen geld verdienen, hebben ze al een grote invloed op de financiële...
BusinessFeaturedbezig met laden...