Zoeken
Boekentip van een modeprofessional: Christine Boland tipt ‘Niet het einde van de wereld’
bezig met laden... - Cultuur
FashionUnited presenteert om de week een boekentip van een professional uit de modewereld. Deze week is dat tijdgeestanalist en trendforecaster Christine Boland. Voor haar trendvoorspellingen haalt ze inspiratie uit een breed scala aan bronnen, waaronder waarnemende boeken. “Dat is waarom ik zo goed begrijp wat er op de catwalk gebeurt. Het...
Positieve modeflitsen: Retraced introduceert Due Diligence Gids en HKRITA opent hub voor duurzame projecten
bezig met laden... - Mode
Positief modenieuws verdient extra aandacht. Daarom licht FashionUnited iedere twee weken een aantal noemenswaardige berichten uit. Vandaag verdienen Retraced, Hong Kong Research Institute of Textiles and Apparel en H&M Foundation, en Mizuno een podium. Retraced introduceert Due Diligence Gids Retraced, het compliance platform voor de...
Wie zijn de nieuwe luxeklanten en wat consumeren ze?
bezig met laden... - Business | Interview
Mercedes Erra, oprichter van merkstrategie adviesbureau BETC, en Clément Boisseau, medeoprichter van BETC en onderzoeksbureau CSO, hebben een onderzoek uitgevoerd naar de klanten wiens luxeaankopen zijn gestegen tijdens de Covid-crisis. Ze onderzoeken ook hoe deze nieuwe consumenten zich verhouden tot luxe na Covid-19. Waarom heeft u onderzoek...
Hoe loopt het SS25-inkoopseizoen bij Armedangels?
bezig met laden... - Business
Het drukke inkoopproces breekt voor veel modebedrijven aan. Wat houdt de merken bezig en wat verwachten ze van de SS25-collectie? Bij het Keulse label Armedangels is de verkoop een week geleden van start gegaan. Wholesale Director Greta Meyza spreekt over haar inkoopverwachtingen en over welke productgroepen het goed doen. De modebranche heeft...
De opkomende duurzame term ‘regeneratief’ ontrafeld
bezig met laden... - Achtergrond
De term ‘regeneratief’ duikt steeds vaker op. Maar wat betekent het nu eigenlijk? Wat wordt verstaan onder regeneratieve landbouwpraktijken en bestaat er zoiets als regeneratieve mode? Veel verschillende aanvliegroutes “Regeneratief’ is geen afgekaderd begrip,” steekt Sanne van den Dungen van wal. Ze is mede-oprichter van Raddis Cotton, een...
Waarom het verstandig is als mode-industrie een oog te houden op klimaatsrechtszaken en milieuwetgeving
bezig met laden... - Business
Brussel - De afgelopen jaren hebben veel ngo's en burgers rechtszaken aangespannen tegen regeringen in de EU en multinationals omdat ze hun uitstoot van broeikasgassen niet voldoende hebben teruggedrongen (de zogenaamde "rechtszaken over klimaatverandering") of omdat ze consumenten hebben misleid met hun milieu- of duurzaamheidsclaims....
Boeren waarschuwen dat EU-beleid mogelijk fast fashion aanmoedigt in plaats van natuurlijke vezelsdon
bezig met laden... - Mode
Een wereldwijde coalitie van boeren heeft alarm geslagen over de goedkeuring door de Europese Raad van de Product Environmental Footprint (PEF)-methodologie als basis voor de komende Green Claims Directive, met het argument dat het synthetische vezels oneerlijk zal bevoordelen en het levensonderhoud van boeren in gevaar zal brengen. In een brief...
Grote modemerken steunen het Future Supplier Initiative voor CO2-vermindering
bezig met laden... - Business
Bestseller, Gap Inc, H&M Group en Mango steunen het Future Supplier Initiative (FSI), een nieuw initatief dat CO2-reductie in toeleveringsketens moet versnellen. Dit kondigt The Fashion Pact aan in een persbericht. Het programma is opgezet in samenwerking met Apparel Impact Institute, Guidehouse en DBS Bank. Het doel is om “financiële risico’s...
Modeprofessionals puzzelen op de Global Fashion Summit: hoe ontgrendelen we het volgende niveau van duurzaamheid?
bezig met laden... - Mode | Verslag
Wat was de intentie van Global Fashion Agenda (GFA) met het thema van de 15e Global Fashion Summit (GFS), “Unlocking the Next Level”? De belofte was een gebalanceerd, evidence-based overzicht van succesvolle en minder geslaagde experimenten voor een duurzamere modesector – om van te leren voor de komende, cruciale jaren. Maar zoals wel vaker met...
Drie unieke manieren waarop STUDIO 9 uw Retail Branding Concept verbetert
bezig met laden... - Retail - Partner Content
STUDIO 9 staat bekend om haar toewijding aan het creëren van meeslepende ervaringen door middel van design en heeft concepten ontwikkeld die waarde toevoegt voor wereldwijde retailers. Aan de basis van het succes van STUDIO 9 ligt een passie voor details en het verleggen van de grenzen van brand experiences in de retailwereld. Met een divers...