(advertentie)
(advertentie)
Ontdek de nieuwste Ninni Vi collectie in de webshop!

De complete collectie van Ninni Vi kinderkleding vind je nu in een duidelijk overzicht op de Ninni Vi ‘Shop Online’. Bekijk het volledige aanbod in de webshop!

Ninni Vi is het Nederlandse kinderkledingmerk voor de echte exclusieve sportieve trendsetter. De collectie wordt getypeerd door een basic en uitdagende uitstraling. Stoer, sportief maar girly tegelijk. Doordat unieke prints en designs worden gecombineerd met zachte stoffen en een groot draagcomfort, komen er geweldige collecties tot stand.

Ninni Vi onderscheidt zich door het combineren van subtiele details, flitsende kleuren en mooie prints, wat leidt tot stoere en sportieve looks. Ieder kledingstuk is uitstekend te combineren en beschikt voelbaar over een goede kwaliteit. Daarnaast is het merk niet op iedere hoek van de straat terug te vinden, waardoor het zijn exclusiviteit behoudt. Dát is de kracht van Ninni Vi.

Koop de collectie nu online via de Ninni V webshop.

Het Canadese modebedrijf Dsquared2 heeft de handen ineengeslagen met de anti-cyberpesten organisatie ‘Be Cool Be Nice’ voor een capsule collectie. Het label wil hiermee meer aandacht vragen voor het probleem, melden diverse media.

De twee Dsquared2 broers maakten een collectie bestaande uit T-shirts, truien, jeans en accessoires, welke de tekst ‘Be Cool Be Nice’ bevatten. De items zijn ontworpen om de boodschap van “kracht, positiviteit en vertrouwen te delen” , evenals het offline en online bewustmaken van cyberpesten.

“Cyberpesten is een krachtig en eng onderwerp dat een blijvende negatieve invloed kan hebben op jongeren,” stelt ontwerper Dean Caten tegenover WWD. “We werden gepest als kinderen en begrijpen hoe destructief het is,” vult Dan Caten aan, eraan toevoegend dat “het belangrijk is om kinderen en tieners die hun persoonlijkheid ontwikkelen de ruimte geven om zichzelf te ontdekken zonder oordeel, kritiek en haat”.

De capsule collectie zal vanaf november verkrijgbaar zijn bij geselecteerde winkels van Dsquared2, evenals online. Een deel van de opbrengst van de lijn gaat naar een organisatie die online pesten probeert te stoppen.

Trendseminar: Christine Boland & David Shah

Op dinsdag 3 oktober gaan we weer een fantastisch consumententrendseminar organiseren en dat belooft weer veel goeds. Voor dit event bieden wij u het beproefde, maar fantastische recept van sprekers; Christine Boland & David Shah. Zij gaan de WHY en de HOW van de huidige tijdsgeest haarfijn voor u definiëren.

Christine Boland neemt u in haar presentatie 'PRINCIPLES OF PROGRESS – the new consumer drivers discovered' mee van de meest relevante omgevingsfactoren en nieuwsfeiten naar haar visie op langlopende consumententrends en de mogelijkheden die deze bieden. Vanuit een perspectief van productdesign, retail, food en fashion zullen veel inspirerende voorbeelden langskomen.

Wat zegt Christine Boland hier zelf over?

"Wat hebben we nodig in een wereld waarin verkramping en onbegrip toeneemt terwijl het systeem eromheen steeds meer fluïde wordt? Wat zijn de voorwaarden voor het overstijgen van deze paradox? Hoe communiceer je inclusiviteit zonder de exclusiviteit van je merk uit het oog te verliezen? Het antwoord op deze vragen maakt de meest relevante consumenten drijfveren inzichtelijk. En daar liggen de kansen. Die ga ik laten zien in nieuwe analyse THE PRINCIPLES OF PROGRESS”.

De presentaties van David Shah zijn altijd een spektakel en van zijn nieuwe presentatie “HUMAN AND INHUMAN” verwachten we niets minder. “For the last five years, we have been living on a polarized society – have & have not; left wing & right wing; nationalist & internationalist; local and global. Unfortunately our bookended life will go on. Who’s in charge as AI makes itself felt and what does it mean for design, retail and the creative industry. Extremely interesting as the arrival of AI actually is making us more human ” - David Shah.

Een aantal topics:
MAN/MACHINE - We really are now in the era of AI and advanced robotics. Don’t worry, the creative professions are safe! Really? We’ll tell you how safe your job is. And the swing back as humanity learns to recognize the true value of its physical, social and emotional selves. This is us!

MORAL/AMORAL - The rise of morality in business and design as more and more companies pin their beliefs to the mast. And why sustainability is the hottest thing in fashion right now!

HI/LOW - Pop culture and high culture mix in everyday situations. Gucci forever?

LUXURY/BANAL - As the move into ‘the transitional economy’ what’s the future for luxury and fashion in a world where everyone is trying to ‘improve’ themselves.

SMALL/BIG - In a world run by five companies, can David really beat Goliath. How the small can win.

DRESSED/UNDRESSED - The rise of modest dressing – why do we go naked on Instagram and covered up on the street.

De toegangsprijs is €295,00 per persoon (excl. BTW). Voor studenten en docenten hanteren wij het speciale tarief van € 150,00. U ontvangt hierbij een exclusief trendboekje. Alle informatie over het programma en het inschrijfformulier kunt u vinden op www.appletizer.nl.

Sportmerk Fabletics breidt het aanbod uit met een schoenenlijn, zo bevestigt het merk aan WWD. De debuutcollectie bevat 11 verschillende modellen.

In de collectie zijn onder andere sportschoenen, instappers en laarzen opgenomen. De schoenen zijn lichtgewicht en zijn gemaakt met flexibele materialen zoals memory foam en ademend mesh. Een mode-twist is gegeven aan de schoenen door gebruiken te maken van faux suède details, ritsen en reflecterende accenten.

“We zijn enthousiast om het Fabletics merk in een nieuwe categorie uit te breiden met de lancering van schoenen, dat geïntroduceerd wordt als reactie op feedback van onze leden,” aldus Adam Goldenberg co-CEO van moederbedrijf TechStyle Fashion Group. “Ons doel bij Fabletics is om vrouwen te bieden wat ze nodig hebben om een actieve levensstijl te hebben en met onze nieuwe schoenencollectie kunnen ze makkelijk een hele gestijlde outfit samenstellen.”

De schoenen van Fabletics zullen online beschikbaar zijn in acht landen, waaronder Nederland en worden verkocht voor prijzen vanaf 40 euro.

Vertaling en bewerking: Caitlyn Terra

Kinderafdeling Hema wordt genderneutraal

De aanduidingen ‘jongen’ en ‘meisje’ verdwijnen bij Hema van de labels, zo meldt een woordvoerder. Vanaf eind dit jaar wordt de kinderkleding van de winkelketen genderneutraal.

De winkel kreeg steeds meer verzoeken voor stoerdere meisjeskleding, aldus inkoopdirecteur Trevor Perren tegen de Volkskrant. Daarom zal meer variatie in de collecties aangebracht worden, maar kunnen klanten nog altijd terecht bij de keten voor de roze jurkjes, aldus de Volkskrant. “Hema wil graag kinderen in staat stellen te zijn wie ze willen zijn,” aldus een woordvoerder aan FashionUnited. “Daarom zullen we met ingang van onze wintercollectie de labels en verpakkingen niet meer jongens/meisjes noemen maar kind. In de zomercollectie van 2018 moet dit helemaal doorgevoerd zijn.” Inmiddels zijn in 300 van de 700 Hema filialen de meisjes- en jongens afdelingen samengevoegd onder de naam ‘kids’, zo meldt de Volkskrant.

Enkele jaren geleden deed al een meisje een oproep aan de winkelketen. Ze was het zat om ondergoed te dragen met roze hartjes erop en schreef een bericht op Facebook aan Hema. Ze wilde graag stoerder ondergoed voor meisjes.

Eerder deze maand werd een dergelijke stap ook al in Groot-Brittannië gezien. Warenhuis John Lewis haalde de jongens- en meisjes etiketten van de producten af. Ook bij het Britse warenhuis zijn de afdelingen voor jongens en meisjes samengevoegd.

Update: Hema heeft een statement gepubliceerd over de beslissing om de kinderafdeling gender neutraal te maken. "Hema wil graag kinderen in staat stellen te zijn wie ze willen zijn. Van stoere meisjes, lieve jongens, echte prinsessen en astronauten in de dop. In de afgelopen twee jaar hebben wij van onze klanten veel verzoeken gekregen om onze kindercollectie zo te maken dat jongens- en meisjeskleding meer uitwisselbaar is. Hema is er voor iedereen en daarom hebben we dat onderzocht. Het resultaat is dat we een deel van de labels van onze kinderkleding hebben aangepast. De labels zullen voortaan aangeven dat het om kinderkleding gaat en niet meer of het voor een jongen of een meisje is. Klanten kunnen op die manier zelf bepalen of zij een bepaald kledingstuk bij hun kind vinden passen. De labels zullen in een deel van de aankomende wintercollectie te vinden zijn en we gaan dat uitbreiden in toekomstige collecties."

Beeld: Hema Facebook

SS18 New York Top Collecties

De catwalkexperts van Trendstop brengen u de laatste collecties van de meest invloedrijke ontwerpers die deelnamen aan New York Fashion Week. Deze looks, vol frisse innovatie en inspirerende ontwerpen, zullen de richting en ontwikkeling van de damesmodemarkt beïnvloeden voor voorjaar/zomer 2018 en de daaropvolgende seizoenen. Ons uitgebreide catwalkverslag en de bijbehorende beelden beoordelen de commerciële waarde en levensduur van iedere trend, waardoor u de best mogelijke beslissingen kunt nemen.

Deze week krijgen lezers van FashionUnited een exclusief kijkje naar drie belangrijke SS19 collecties, vers van de catwalks van NYC. Phillip Lim biedt verfrissing van de langdurige utilitaire trend met een luxe look die vrouwelijkheid met sportieve details combinert. Zo ook Victoria Beckham, die mannelijkheid met vrouwelijkheid mengt, met maatwerk en tech-achtige elementen toegepast op vloeiende, zwevende stoffen. Tom Ford keert terug naar zijn Gucci wortels met een collectie die zich laat inspireren door de jaren 90 glamour van zijn voormalig werkgever, maar waar zijn stukken een moderne, minimalistische update krijgen.

3.1 Phillip Lim - Utility Redefined

SS18 New York Top Collecties

De laatste collectie van Phillip Lim geeft een vrouwelijke draai aan utilitaire luxe esthetiek. Overdreven grote silhouetten, golvende volumes en hedendaagse franjes worden verenigd door gedeconstrueerde, asymmetrische panelen en door sport geïnspireerde details die in de hele collectie te zien zijn.

Victoria Beckham - Tailored Delicacy

SS18 New York Top Collecties

Victoria Beckham toont haar sterkste commerciële voorjaar/zomer collectie tot nu toe, met een vrouwelijke afwerking van de garderobe voor mannen. Verzachte overhemden, kleine ruitjes die contrasteren met zwevende, doorschijnende stoffen, terwijl technische buitenkleding de details van de jurken voor overdag bepaalt.

Tom Ford - 90's Gucci Reinvention

SS18 New York Top Collecties

Tom Ford brengt een hommage aan zijn voormalig werkgever Gucci. Soepele jumpsuits, donker dubbeldenim, en ultrahoog gesneden pijpen gepaard met ultra-lage tailles zetten de jaren negentig glamourlook van het iconische modehuis om in een meer minimalistische, gestroomlijnde vorm.

Exclusieve Aanbieding

Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot het Fall Winter New York Top 10 Collections rapport van Trendstop, een samengesteld overzicht van de meest invloedrijke NYC collecties. Klik op de banner voor uw gratis rapport.

SS18 New York Top Collecties

Trendstop is een van 's werelds meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode, bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Beelden via Trendstop: 3.1 Phillip Lim Spring Summer 2018, Victoria Beckham Spring Summer 2018, Tom Ford Spring Summer 2018.

Fast Fashion Partners stroomlijnt magazijnprocessen en minimaliseert foutmarge van leveringen en orders met TCOG

De verhuizing naar een fonkelnieuw pand vormde voor Fast Fashion Partners aanleiding om ook de workflow te optimaliseren. In samenwerking met TCOG werden de magazijnprocessen gestroomlijnd waardoor de foutmarge van leveringen en orders is geminimaliseerd.

Fast Fashion Partners is een ambitieus en dynamisch kledingbedrijf dat sinds zijn start in 2006 jaarlijks een sterke groei doormaakt. Het bedrijf telt dertig medewerkers en is gevestigd in België, dicht bij de Duitse en Nederlandse grenzen. Dankzij de eigen, volledig uitgeruste productiefaciliteiten in Ningbo, China, staat het bedrijf garant voor korte doorlooptijden en hoge kwaliteit. Fast Fashion Partners werkt in opdracht van private labels en distribueert daarnaast twee eigen merken: het dameslabel Vila Joy en het kindermerk Someone.

Grote stap vooruit

Voorheen werkte Fast Fashion Partners met een verouderd ERP-systeem en werden de orders in het magazijn op klassieke wijze verzameld met behulp van papieren pakbonnen. Een traag proces waarbij de opstelling van de goederen uit het hoofd werd geleerd. “Sinds augustus 2016 zitten we in een nieuw gebouw waarin alles is voorzien om in de hoogte te werken met goederen op rekken”, vertelt Sven Geukens. “Dit maakt het met de hand picken onmogelijk, aangezien je nooit kunt onthouden waar die duizenden goederen precies liggen. We zijn toen overgestapt op itSuitsFashion, de fashion-totaaloplossing van TCOG. Door de grootschalige implementatie van een Warehouse Management Systeem (WMS) oplossing hebben we een grote stap vooruit gemaakt in het stroomlijnen van de magazijnprocessen.”

Fast Fashion Partners stroomlijnt magazijnprocessen en minimaliseert foutmarge van leveringen en orders met TCOG

Sterke logistieke omgeving

De belangrijkste doelstelling van Fast Fashion Partners was het verkleinen van de foutmarge van de leveringen en orders. Een controle op alle inkomende goederen was daarom noodzakelijk. Eerder was er enkel sprake van een handmatig telling. “Zekerheid over de stock hadden we hierbij dus nooit”, aldus Geukens. “Sinds de overstap naar itSuitsFashion en de implementatie van de WMS-oplossing werkt het complete logistieke systeem via scanning. Dankzij deze oplossing heeft Fast Fashion Partners een perfect inzicht in haar stockvoorraad en is het orderpicken veel eenvoudiger geworden. Na een korte introductie kan een interimkracht op volle toeren alle orders verwerken. Dit creëert een sterke logistieke omgeving waarin weinig mis kan gaan.”

Snellere orderverwerking

Naast een foutloos ERP-pakket met scanningmogelijkheid is het systeem gekoppeld aan een B2B-webshop. In deze omgeving wordt de stockvoorraad van goederen realtime verwerkt waardoor de informatie altijd up-to-date is. Geukens: “Orders van klanten hebben nu een verwerkingstijd van 24 uur, voorheen was dit vaak 48 uur. Interimkrachten kunnen makkelijker aan het werk en hebben geen opleiding nodig om een order samen te stellen. Ze worden begeleid door een scanner. Via een eenvoudige lijst kunnen we in het systeem alle benodigde informatie uitlezen, waar we vroeger een heel proces moesten doorlopen.”

Aanzienlijke tijdswinst

Door het positieve kennismakingsgesprek en de langetermijnvisie van TCOG kan Geukens tevreden vaststellen dat de samenwerking een goede keuze was. Elke weg waarop men rijdt zal niet volledig zonder hobbels zijn, maar TCOG zorgde voor een goede support tijdens de implementatie, van het begin tot het eind. “De persoonlijke opleiding die door TCOG aan onze medewerkers werd geboden sloot perfect aan op de omgeving die voor ons bedrijf is opgezet. Nadien kunnen onze medewerkers veel sneller aan de slag dan met de vorige omgeving het geval was. Daar komt bij dat de scanningmethode je precies vertelt wat er gescand moet worden, waardoor we een enorme tijdswinst hebben geboekt. Als klantgericht bedrijf is alles erop afgestemd om zo snel mogelijk en correct te kunnen uitleveren.”

Fast Fashion Partners stroomlijnt magazijnprocessen en minimaliseert foutmarge van leveringen en orders met TCOG

Over TCOG

TCOG, met hoofdkantoren in Turnhout (BE) en IJsselstein (NL), is sinds 2001 actief als Microsoft ERP partner. TCOG realiseert zich als geen ander dat het ultieme samenspel tussen feiten en gevoel doorslaggevend is voor succes. Daarom genereert TCOG échte antwoorden op doelgerichte vraagstukken met ruimte voor gevoel, zodat bedrijven in Fashion, Retail en Industry werkelijk het beste uit hun business kunnen halen. Bij TCOG werken mensen-mensen die er alles aan doen om hun klanten verder te laten groeien met hun ambities. Dit door te denken vanuit het oogpunt van de klant en daar eigen kennis en expertise aan toe te voegen. Meer informatie over TCOG is te vinden op www.tcog.nl. Volg TCOG op Twitter via @TCOGtechnology of volg ons op Facebook.

Elke dag Printjesdag

Bij A Fish Named Fred is het elke dag printjesdag!

Kijken: De hoedjes van Prinsjesdag 2017 op een rij

De derde dinsdag van september is weer aangebroken en dat betekent dat de jaarlijkse hoedjesparade ook weer de revue gepasseerd is. FashionUnited zet de exemplaren op een rij.

Ongeveer eind jaren zeventig ontstond de gewoonte voor vrouwen die aanwezig waren tijdens prinsjesdag om een hoed te dragen. In de eerste jaren werd nog nauw gelet op de grootte van de hoeden, want het werd niet gepast geacht om een grotere hoed te dragen dan de koningin of een van de prinsessen. Inmiddels is deze regel achterwege gelaten. De hoeden worden tegenwoordig steeds vaker gebruikt om een politiek statement te maken.

Burgemeester Krikke van Den Haag

Fleur Agema van de PVV

D66’ers Vera Bergkamp en Pia Dijkstra

Jet Bussemaker

Sharon Dijksma van de PVDA

Nevin Özütok van GroenLinks

De hoed die Özütok is een Agnisa, een hoed die gedragen werd door Surinaamse vrouwen in de slavernijtijd. Özütok vraagt met de hoed aandacht voor het slavernijverleden. In deze tijd mochten vrouwen en mannen niet met elkaar praten en werd gecommuniceerd via de hoeden. De hoed van Özütok zegt: "Wacht op de hoek op mij."

Delegatieleider CDA in Europees Parlement Esther de Lange

Anouchka van Miltenburg van de VVD

Anne Diertens van D66

Marianne Thieme van Partij voor de Dieren

Thieme brengt tijdens Prinsjesdag 2017 een ode aan strijders voor het vrouwenkiesrecht.

Fractie D66

De fractie van GroenLinks

Koningin Máxima en Koning Willem Alexander

Tijdens Prinsjesdag wordt wellicht nog wel het meest uitgekeken naar wat Hare Majesteit de Koningin draagt. Naar verluidt draagt Koningin Máxima vandaag een jurk van Belgisch modehuis Natan, een van de favoriete modehuizen van de koningin.

Foto koets: RVD

Clouds of Fashion: Fashion meets technology

Waar ga je heen voor betaalbare en leuke kleding, handtassen, schoenen, juwelen en accessoires? In Antwerpen en Gent weten meisjes dat wel: die gaan langs de roze winkel van Clouds of Fashion. Laurentine Van Landeghem, trotse oprichtster van COF, heeft girlpower hoog in het vaandel staan. Met haar twee fysieke locaties en webshop wilt ze het power-concept voor meisjes van alle leeftijden bereikbaar maken. Op alle kanalen.

‘’Clouds of Fashion is ontstaan uit een blog,’’ vertelt Laurentine. Hier inspireert ze haar lezers met outfits en postte ze ook over haar do-it-yourself projecten. ‘’Kleding batikken bijvoorbeeld. Of ergens stukken stof op naaien of teksten op zetten.’’ Op Facebook promootte ze haar zelfgemaakte kleding. Toen mensen vroegen of zij ook fashion stukken op aanvraag kon maken, ging ze daar met veel plezier op in. De vraag naar haar creaties groeide rap en al snel was haar kamer te klein voor alle kledingbestellingen. Toen kwam het idee om een pop-up winkel op te zetten, dat succesvol uitpakte. En niet lang daarna kwam haar droom uit: een echte COF-winkel en haar eigen webshop.

Om ervoor te zorgen dat haar webshop en fysieke winkels naadloos op elkaar aansluiten, koos Laurentine voor het Omnichannel kassasysteem van Lightspeed. Hiermee kon zij al haar kanalen samen laten smelten. Transactiedata van haar winkels wordt automatisch in de cloud opgeslagen, zodat Laurentine op elk device, in de winkel of onderweg, haar verkoop kan inzien. Ook kan ze met een druk op de knop gedetailleerde rapportages genereren en precies zien hoeveel voorraad er online en offline aanwezig is. Daarmee bespaart ze veel tijd en kan ze zich meer focussen op haar klanten en producten.

De mogelijkheden van een Omnichannel kassasysteem zijn zeer uitgebreid. Bij het kassasysteem van Lightspeed kun je naast real-time data en rapportages ook jouw leveranciers- en klantgegevens ophalen. Het kassasysteem draait op iPads en andere Apple devices, zodat je alle data altijd ook mobiel bij de hand hebt. Tevens kun je via je device ook uw webshop managen. Van templates tot marketingtools en alles op één centrale plek. Met omnichannel heb je grip op alle aspecten van jouw webshop én je fysieke winkel. Wat zou omnichannel voor jou kunnen betekenen?