REPORTAGE De mannenrok is, ondanks vele inspanningen, nog niet van de catwalk naar de straat verplaatst. De zomereditie van modevakbeurs Modefabriek gaf het kledingstuk een podium in een van de gecureerde inspiratie-gebieden. Is dit een teken dat het kledingstuk zich weet te bevrijden uit de nichemarkt? […]

Trendstop presenteert aan de lezers van FashionUnited een insidergids voor de Voorjaar Zomer 2019 editie van de vooraanstaande Amsterdamse modebeurs, Modefabriek. Het beursteam van Trendstop biedt lezers van FashionUnited exclusief inzicht in de zomereditie van de Modefabriek. Tot de deelnemers van […]

Calvin Klein breidt uit met een nieuwe kledinglijn. Het modehuis heeft het sublabel Calvin Klein Jeans Est 1978 gelanceerd, zo is te zien op de website. De lijn staat los van de Calvin Klein Jeans collectie. “De vernieuwde fundamenten van Amerikaanse stijl. Een nieuw tijdperk. Een nieuwe generatie Calvin […]

Al sinds 1986 maakt de YOEK Fashion Group mode voor de vollere vrouw. Inmiddels is Yoek uitgegroeid tot één van de bekendste labels binnen Nederland en heeft het ook de Europese markt veroverd. Naast de enorm kleurrijke Yoek collectie heeft het concern een after dark-chic Black Label en een jonge Miss […]

Trendstop biedt lezers van FashionUnited een exclusief kijkje naar de top 5 trends uit de lente/zomer 2019 (SS19) edities van de Seek, Bright en Premium beursevenementen in Berlijn. De evenementen van Premium Group, die tekende voor drie van de belangrijkste beurzen van het seizoen, namen Berlijn weer […]

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 29. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 16 tot en met 22 juli. Lancering Fifth House in Bijenkorf Na bijna zeven maanden wachten kan eindelijk een eerste blik geworpen […]

Bodewes Fashion verwelkomt het nieuwe Deense label Luxury. Dit maakt het bedrijf middels een persbericht bekend. Met de introductie van Luxury zegt Bodewes een sportief en tegelijkertijd luxueus label aan hun bestaande portfolio toe te voegen. Gina Singh, woordvoerder van het modebedrijf, verklaart […]

MODEFABRIEK TALKS REPORTAGE De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman in zijn MF Talk ‘Fashion goes outdoor’ op de zomereditie van de Modefabriek. […]

Van Drunen Schoenfabriek heeft een nieuw merk gelanceerd, genaamd Lerora, zo is bekendgemaakt middels een persbericht. Het derde eigen label van het Nederlandse bedrijf brengt damesschoenen. De naam komt voort uit de namen van de dochters van de huidige generatie Van Drunen’s, te weten Anne-Lene, Roos […]

Anna Wintour, hoofdredacteur van de Amerikaanse Vogue, artistiek directeur van Conde Nast en tevens een van de meest bekende namen uit de internationale modeindustrie, inspireerde Nike voor het lanceren van heuse Jordan Brand Wintour damessneakers. Dat heeft het sportmerk op 12 juli aangekondigd middels […]