Best of: 16 interactieve artikelen uit 2016
bezig met laden...
Ter afsluiting van het jaar, presenteert FashionUnited lezenswaardige artikelen uit 2016. Vandaag focussen we op een aantal van onze top artikelen met interactieve elementen. Klik op de titels of de hyperlinks uit het onderstaande lijstje om de interactieve verhalen of multimedia producties te bekijken.
1. Raf Simons bejubelde carrière: zijn loopbaan in kaart gebracht
Raf Simons vertrok vorig jaar onverwachts bij Christian Dior en sindsdien wacht de modeindustrie met smart op zijn volgende stap. Want zoals hij met zijn unieke visie en talent het Parijse luxehuis transformeerde, zorgde Simons creatieve leiding bij eerdere werkgevers ook voor een positieve impact.
Benieuwd naar de volledige loopbaan van Raf Simons? Bekijk hier de interactieve map van FashionUnited.
Foto: courtesy Pitti Immagine. Credit: Vanni Bassetti
2. In beeld: binnenkijken bij de Modefabriek
De tweede dag van de zomereditie van Modefabriek is in volle gang. Een beeldverslag van bezienswaardigheden op de beursvloer.
Klik hier voor het interactieve verslag bestaande uit beeld en korte video’s .
Foto: FashionUnited
3. Kijken: Catwalk ‘Mode in Nederland van 1625 tot 1960’ in het Rijksmuseum
Voor fotograaf Erwin Olaf is het de eerste keer dat hij een tentoonstelling heeft ingericht met driedimensionale stukken en met werk dat niet van hemzelf is. Het resultaat is een toegankelijke opstelling waarbij kinderkleding in een draaimolen en twintigste eeuwse kleding op een bewegende catwalk zijn geplaatst. In nummer vijf van de zes zalen die de tentoonstelling omvat, is het vrij donker.
Bekijk het interactieve beeld- en videoverslag van de expositie in het Rijksmuseum.
Foto: Erwin Olaf
4. Zo ziet de nieuwe promiss eruit
Promiss is terug in de winkelstraat. De eerste flagshistore van de 'nieuwe' modeketen is geopend in Hoofddorp. Voor de terugkeer hebben de collectie en het logo van Promiss een ander uiterlijk gekregen. Ook de nieuwe winkel doet niet langer denken aan die van het merk dat vorig jaar failliet werd verklaard.
Bekijk het interactieve beeldverslag hier . Ga met uw muis over de foto’s om aanvullende informatie te ontdekken over het nieuwe Promiss.
Foto: Promiss
5. Interactieve grafiek - Welke wereldstad verdient het meeste aan Fashion Week?
Wat verdient New York Fashion, Londen, Milaan en Parijs nu eigenlijk aan de modeweek in de stad? FashionUnited bracht de economische impact van de modeweken in kaart. Bekijk het resultaat in de interactieve grafieken.
Tipje van de sluier: New York Fashion Week de grootste geldmachine van alle modeweken wereldwijd; het mode-evenement brengt meer geld in het laatje dan de U.S. Open en NYC Marathon.
6. Amsterdam Fashion Week: hier moet je zijn
Modebewust Nederland verzamelt zich komende tien dagen in Amsterdam, want het halfjaarlijkse modespektakel staat voor de deur: Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. FashionUnited heeft de locaties verzameld van catwalkshows, downtown-evenementen en andere modefestiviteiten die plaatsvinden tijdens de 25e jubileumeditie.
Bekijk de interactieve map om te weten waar je moet zijn van 1 juli tot 11 juli.
7. 360° video - Zo ziet de nieuwe Ecco W-21 store met innovatie lab eruit
Ecco heeft nieuw winkelconcept ontwikkeld: de W-21 store met innovatie lab. Amsterdam zag het debuut. In de W-21 store presenteert Ecco experimentele ontwerpen en innovatieve technieken, om te zien hoe deze aanslaan bij het publiek. Het assortiment is uniek; in de winkel zijn schoenlijnen verkrijgbaar die nog nergens anders te koop zijn.
Benieuwd geworden? Neem een virtueel kijkje in de winkel. Patrizio Carlucci, hoofd innovatie van Ecco, vertelt in de 360° video meer over het concept.
Foto: Inge Beekmans voor FashionUnited
8. Infographic serie
De wereldwijd mode-industrie is een leading industrie, die bekend staat om zijn grote spelers als Inditex, LVMH, H&M en Nike. De internationale kledingmarkt is op dit moment zo’n 3 biljoen dollar waard. Het is dus geen verrassing dat bedrijven als Inditex en Nike beiden gewaardeerd worden op een waarde van meer dan 100 miljard dollar. In de hier.
9.Video: 2-minuut-durende tour door Temporama Maastricht
Het voormalige V&D-pand aan de Grote Straat in het centrum van Maastricht heeft sinds eind vorige week een nieuwe bestemming. Temporary Lane, het innovatieve retailconcept van het Belgische bedrijf Comosie, heeft het winkelgebouw omgevormd tot een pop-up warenhuis genaamd Temporama. Verdeeld over de onderste twee verdiepingen van het pand biedt het tijdelijke warenhuis mode en design van zestig bekende en onbekende, voornamelijk Belgische merken.
FashionUnited neemt je mee op een virtuele tour door de winkel.
Foto: FashionUnited
10. Tijdlijn - 15 jaar Bread & Butter
Vrijdag 2 september keert Bread & Butter terug. Niet als modevakbeurs, maar als fashion festival voor consumenten. Voor FashionUnited het moment om in de Bread & Butter archieven te duiken. Lees alles over de opkomst: in het eerste decennium van deze eeuw groeide Bread & Butter Berlin (afgekort tot BBB) uit tot een van de grootste vakevenementen van Europa. Na 2011 ging het de beurs minder voor de wind.
Ontdek de tijdlijn om alles te weten te komen over de neergang, de overname van Zalando en verwachtingen over de terugkeer van BBB als B2C event..
Foto: Bread & Butter
11. De reis van de Victoria's Secret Fashion Show door de jaren heen
Sinds de eerste editie van de jaarlijkse modeshow in 1995 heeft het lingerielabel verschillende locaties aangedaan in thuisland de Verenigde Staten, maar ook in Europa. Zo vond de Victoria’s Secret show eens plaats in de Franse badplaats Cannes en de Britse hoofdstad Londen. Vanavond vindt het lingerie spektakel voor het eerst plaats in de Franse modehoofdstad Parijs
. FashionUnited heeft de ontwikkeling van Victoria’s Secret Fashion Show in kaart gebracht.
Foto: Victoria’s Secret Fashion Show Line-up 2016. Credit: Martin Bureau / AFP
12. Het geheim van een prijswinnende etalage
Kledingwinkel Lutz uit Vinkeveen heeft de beste etalage van Nederland. Dat werd dinsdagmiddag bekendgemaakt bij Beekwilder Etalage van het jaar 2015 verkiezing in Amsterdam. De herfstetalage van de dames- en heremodezaak sleepte 39 procent van de 4000 stemmen in de wacht.
Etaleur Ursula de Vreede van Designer Haaker creëerde de winnende winkelruit 'herfst'. Hannie Blankestijn van Lutz vertelt aan FashionUnited meer over de etalage. Ga naar het artikel en ga met uw muis over de foto van de winkelruit om aanvullende informatie te ontdekken.
Foto: Lutz
13. 360° video - Dit is de nieuwe Primark in Amsterdam
Primark heeft de deuren van de Amsterdamse flagshipstore aan het Damrak geopend. Met een winkelvloeroppervlakte van 8.287 vierkante meter verdeeld over 7 verdiepingen, 546 paspoppen, 95 kassa’s, 124 paskamers en meer dan 700 medewerkers, is het de grootste winkel van Nederland.
Neem een virtueel kijkje op de winkelvloer in 360°e. Zet uw geluid voor een toelichting van Primark’s manager van de herenafdeling.
Foto: Inge Beekmans voor FashionUnited
14. Interactieve grafiek - Top 10 Meest Populaire Merken van 2016
In het huidige digitale tijdperk moeten bedrijven met een succesvol en populair modemerk voldoen aan een geheel ander soort lijst van eisen. Voorbij zijn de dagen dat een eenvoudige advertentie in de krant, gepaard met een opvallende campagne met een celebrity in de hoofdrol en mond-tot-mond reclame, een merk van succes verzekerde. Tegenwoordig moeten modemerken voortvarend zijn op sociale media, anders tellen ze niet meer mee.
Welke 10 modemerken domineren de sociale media? Onze interactieve grafiek geeft het antwoord. FashionUnited zocht ook uit welke vijf merken het populairst zijn per social media kanaal.
Foto: Julien M. Hekimian / AFP
15. Top 10 duurste winkelstraten op de wereldkaart
Manhattan's Upper 5th Avenue heeft de titel duurste winkelstraat ter wereld geclaimd, als er wordt gekeken naar winkelhuren. FashionUnited heeft de tien duurste winkelstraten wereldwijd volgens het rapport van Cushman & Wakefield, ‘Main Streets Across the World 2016/17' in kaart gebracht.
Navigeer door FashionUnited's interactieve map om de Top 10 te ontdekken. Bekijk de video's om een virtueel kijkje te nemen door deze luxe winkelstraten. Ontdek ook wat retailers zoals Louis Vuitton, Moncler, Chanel en Adidas aan huur moeten betalen voor een winkel in deze straten, en het aantal producten dat zij hiervoor moeten verkopen.
Meer lezen: FashionUnited
16. Kijken: tentoonstelling 'Helmut Newton - A Retrospective' in Foam
Misschien wel een van de meest gevierde modefotografen van de 20e eeuw, Helmut Newton was een echte pionier in zijn vakgebied. Naakt, voyeurisme, fetisjisme, humor, dood en erotiek, zijn slechts een paar van de terugkerende thema's die centraal staan in zijn werk. Newton staat bekend de grenzen te verleggen als het gaat om vrouwelijke vormen. Vrouwen en hun kracht zijn door de jaren heen de sleutel tot zijn beelden geweest. Het fotografiemuseum Foam in Amsterdam presenteert vanaf vandaag een overzichtstentoonstelling van Newton's werk en zijn meest iconische portretten en naaktfotografie.
Bekijk het interactieve beeldverslag hier . Ga met uw muis over de foto’s om aanvullende informatie te ontdekken.
Foto: FashionUnited