• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • 2018: 8x lezenswaardige artikelen voor een frisse start

2018: 8x lezenswaardige artikelen voor een frisse start

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |OVERZICHT

2018 it is. Een aantal artikelen om het nieuwe jaar te starten. Handvatten uit onderzoeken en tips & tricks van experts, en meer. Een selectie reads uit het archief over actuele thema's, zoals de toekomst.

Onbewust het koopgedrag van de consument beïnvloeden

Hoe een winkel door de klant wordt ervaren? FashionUnited zet op een rij waar u als retailer, volgens Retail Design Lab, op moet letten om de klantbeleving te optimaliseren. Orde en netheid, de etalage, in-store communicatie en meer.

Lees meer: FashionUnited / Marjolein Stormezand

Retailtechnologie: de toekomst is nu

Terug in de tijd, de film Minority Report verscheen vijftien jaar geleden. We dachten toen nog dat in 2054 dit de stand van zaken zou zijn. Irisscanners, hologrammen, digitale boodschappen, maar wel in een fysieke retailomgeving. Anno 2017 is dit allemaal al mogelijk. We lopen dus 37 jaar voor op wat we destijds dachten dat ooit zou zijn. Retailers hebben nog wel moeite met het inschatten van nieuwe technologische ontwikkelingen, merkt retailstrateeg René Spaanderman.

Lees meer: FashionUnited / Marjolein Stormezand

Local SEO: zo trekken retailers meer klanten naar hun winkel

Catch me if you can: steeds meer modewinkels proberen om met Local SEO nieuwe online-klanten naar hun fysieke winkels te lokken. Lena Seitz van Performance Marketing-bureau blueSummit Media legt uit hoe je dat doet.

Lees meer: FashionUnited / Regina Henkel

Retail heeft verandering nodig: De grenzen vervagen - overal

De klassieke verkoper moet meer dan vroeger goed zijn in zijn rol van adviseur en inspirator. “Ik verwacht dat over een paar jaar alleen nog stylisten op de winkelvloer staan, en geen klassieke verkopers meer,” zegt Raul Sanchez van Interstore, die vroeger Head of Design was bij Jelmoli. Daarom zal veel aandacht worden besteed aan de pashokjes. Dat en meer trends en bijbehorende aandachtspunten van EuroShop 2017.

Lees meer: FashionUnited / Regina Henkel

LEES OOK:

    1. De uitdagingen van circulaire mode

    De toekomst van de textiel- en mode-industrie berust op nieuwe visies op de manier waarop producten worden gemaakt, gebruikt en verspreid. Ontwerpers moeten nadenken over wat er in de toekomst met hun ontwerpen gebeurt. Mode heeft een nieuw ritme nodig. Een aantal inzichten om circulariteit op nieuwe manieren te benaderen.

    2. Crowdfunding: waardevolle tips bij ondernemers die het klappen van de zweep kennen

    Crowdfunding kent de laatste jaren een bliksemsnelle groei. Virtueel met de geldpot rondgaan vanuit één plek maakt het mogelijk om op korte tijd geld bijeen te sprokkelen, marktpotentieel af te toetsen en ambassadeurs voor zich te winnen. Maar hoe win je de aandacht van investeerders?

    3. Capgemini: Klantloyaliteit met focus op emoties kan jaarlijkse omzet met 5 procent stuwen

    Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de consumenten met een hoge emotionele betrokkenheid twee keer zoveel geld besteden bij het merk. Dat, en ook manieren om een hoge betrokkenheid onder consumenten tot stand te brengen.

    4. 'Het concept van winkelen zal niet veranderen, de manier waarop wel’

    In een door internet gevoede samenleving moeten retailers nadenken over manieren om een authentieke ervaring te creëren voor hun klanten, terwijl ze ook moeten proberen online verkopen hiermee te combineren. Toekomstige trends in winkels waren een van de belangrijkste discussiepunten op vakbeurs Modefabriek. Vakspecialisten Richard Lamb, trendwatcher en futuroloog, en Ronny de Vylder, creatief visualizer en trendspotter.

    En als bonus:Zo tackel je omnichannel volgens de experts

Beeld: Unsplash

Best Of
consument
eindejaarsartikelen
klantloyaliteit
Koopgedrag