Artikelen door Anna Roos van Wijngaarden
NHTK lanceert collectie met queerplatform Kweir_ en doneert alle opbrengsten
Modelabel Nobody Has To Know (NHTK) komt na een pauze terug op de radar door een samenwerking met queerplatform Kweir__. De ‘No Dolls No Future’-collectie wordt op dinsdag 21 oktober gelanceerd tijdens een benefietavond in Club Church in Amsterdam. De volledige opbrengst van het evenement én de mode gaat naar Don’t Go We Will Fund Them, een...
Retailbezig met laden...
Don’t Waste Culture wijdt collectie aan Nederlandse voetbalclub
Don’t Waste Culture (DWC) lanceert een lijn voor voetbalclub Go Ahead Eagles ter gelegenheid van de Europese campagne van de club. Met de samenwerking benadrukken beide Deventer merken hun gedeelde trots en verbondenheid met de stad. De collectie, ontworpen door DWC’s creative director en Eagles-supporter Bas Dijkhuis, is geïnspireerd op de...
Modebezig met laden...
Nieuwe Europese Circular Textile Coalition pleit voor serieuzer recyclingbeleid
Elf Europese textielbedrijven hebben zich verenigd in de nieuwe Europese Circular Textile Coalition om druk te zetten op de beleidsagenda voor circulair textiel. In een manifest roepen de deelnemers de EU op om gebruikt consumententextiel (PCR) in te zetten als katalysator voor groene banen, innovatie in de textielbranche en een betere...
BusinessMemberbezig met laden...
Europese Commissie keurt inperking ‘antiwegkijkwet’ goed
De Commissie Juridische Zaken (JURI) van het Europees Parlement heeft ingestemd met het Omnibus I-voorstel van de Europese Commissie, wat neerkomt op het afzwakken van bedrijfsverplichtingen onder de Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD), ook wel bekend als de ‘anti-wegkijkwet’. Over de Antiwegkijkwet De CSDDD, zoals die in...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...
Mud Jeans viert 12,5-jarig jubileum met doorbraak in gerecyclede denim
Ter viering van zijn 12,5 jarige jubileum brengt Mud een jeans op de markt die voor 55 procent bestaat uit Post-Consumer Recycled (PCR) katoen, afkomstig uit ingezamelde oude spijkerbroeken. In een persbericht spreekt Mud van een doorbraak, aangezien het gebruikelijke aandeel gerecycled materiaal in de sector doorgaans tussen de 20 en 40 procent...
Retailbezig met laden...
‘Dresscode’ stelt gerust: kledingcodes zijn voor altijd
Na jaren van fantaseren brengen Paleis Het Loo en het Kunstmuseum Den Haag hun mooiste stukken samen in één deftige tentoonstelling: Dresscode. Een slim thema, want wat aan het hof begon als etiquette, leeft vandaag voort op de rode loper - en zelfs op straat. “De tentoonstelling draait niet om het koninklijke, maar om dat coderen”, stelt...
ModeFeaturedbezig met laden...
H&M en investeerders stappen in bij innovator AltMat: stoffen van ‘agri-afval’
De Indiase materiaalontwikkelaar AltMat heeft een nieuwe financieringsronde afgerond, zo meldt het bedrijf op LinkedIn. Onder de investeerders bevinden zich grote namen: onder andere H&M, investeringsfondsen Rainmatter by Zerodha en Turbostart, en ook het duurzame innovatieplatform Fashion for Good, waar AltMat veertien jaar geleden via een...
BusinessMemberbezig met laden...
Atelier Made Here sluit eind 2025 haar deuren
Duurzaam maakatelier Made Here besluit de stekker eruit te trekken. Er is geen sprake van een formeel faillissement. “We hebben nooit zonder opdrachten gezeten”, zegt Ytha Kempkes op LinkedIn. Volgens de oprichter is er genoeg werk te verrichten in de markt die het atelier bediende: upcycling, “maar het was heel hard werken en er was nooit...
Retailbezig met laden...
Stenen winkel profiteert van ‘location based advertising’
Uit de nieuwe whitepaper 'Zet je winkel op de radar' van advertentiespecialist mJourney, blijkt dat plaatsgebonden adverteren, ook wel Location Based Advertising (LBA), stenen winkels goeddoet. Eigen onderzoek bij Makro, Gamma en Alexandrium, blijkt dat LBA leidde tot meer winkelbezoeken, conversie en meetbare merkimpact. Terwijl consumenten...
Retailbezig met laden...
Waarom zo weinig hennep in de denimindustrie? Fashion for Good start onderzoek
Over hennep wordt al jaren lovend gesproken in de denimindustrie. Waarom schaalt het dan niet op? Fashion for Good kondigt een nieuw project aan om dat uit te zoeken met innovatieve startups en commerciële partners Bestseller, C&A, Reformation, PDS Limited en Target. Er doen ook twee denim producenten mee: Bossa (Turkije) en Nice Denim...
BusinessMemberbezig met laden...