Artikelen door Christin Ho
De toekomst is nu: contrastvolle FW25 kleur- en modetrends volgens Hilde Francq
De modewereld staat aan de vooravond van een fascinerende transformatie vol tegenstellingen, die schommelen tussen uitersten: van sombere, apocalyptische stijlen tot optimistische toekomstvisies. Welke kant je ook kiest, de trends zullen je zeker niet onberoerd laten. FashionUnited woonde een trendseminar van forecaster Hilde Francq bij en...
Mode|verslag bezig met laden...
Traditie en vernieuwing gaan hand in hand in de SS25 kleurtrends van Hilde Francq
Van de nieuwe neutralen of Italiaans rood, tot comfy greige of verfrissende natuurtinten. FashionUnited kleurt vooruit met trendwatcher Hilde Francq tijdens het halfjaarlijkse Color Trend Seminar. Vier sociologische tendensen, evenveel veel lifestyletrends als kleurenpaletten. Unwork Minder verwachtingen en meer zelfzorg. Voor wie liever lui dan...
Modebezig met laden...
De baan van…Ruth Collin - Business & Legal Affairs Director bij Essentiel Antwerp
Antwerpen - In de rubriek 'De baan van ...' wil FashionUnited je inspireren met getuigenissen van professionelen uit de sector. Hoe ziet een gemiddelde dag er uit? Welke skills hebben ze nodig voor hun job? En voor welke uitdagingen komen zij te staan? Deze keer bezoeken we het hoofdkantoor van het Belgische modelabel Essentiel Antwerp in de...
Mensen|INTERVIEW bezig met laden...
De baan van...Jasmien Wynants - Expert Sustainable Fashion bij Flanders DC
Antwerpen - In de rubriek 'De baan van ...' wil FashionUnited je inspireren met getuigenissen van professionelen uit de sector. Hoe ziet hun dag er gemiddeld uit? Welke skills hebben ze nodig voor hun job? Voor welke uitdagingen komen zij te staan? Jasmien Wynants, Project Manager - Expert Sustainable Fashion bij Flanders DC, bijt de spits af....
Mensen|INTERVIEW bezig met laden...
Avail, eerste Belgische e-commerce platform voor Millennials en Generatie Z
Avail, het eerste Belgische social e-commerce platform dat modeliefhebbers en opkomende merken dichter bij elkaar brengt door micro-stores die curators samenstellen is vandaag gelanceerd. FashionUnited sprak Noëmie Haverhals, CEO van Avail én millennial, over de nieuwe generaties consumenten, social selling en emerging brands. Opkomende merken...
Retail|INTERVIEW bezig met laden...
Nieuw Antwerps retailconcept: collectief van dertig opkomende Belgische merken
Antwerpen - Lien De Grom en Veerle Spaepen lanceerden twee maanden geleden Edo Collective in Antwerpen, een collective store. Een showroom, winkel en eventruimte die gedragen wordt door een collectief van lokale beloftevolle designers en makers. Samenwerken in retail: Edo Collectief “We willen een business model uitbouwen dat zelfsturend en...
Retail|INTERVIEW bezig met laden...
Façon Jacmin opent eerste studio in Antwerpen
Antwerpen - Het gaat snel voor de tweelingzussen Alexandra en Ségolène Jacmin van het Belgische denimmerk Façon Jacmin. Na de mobiele boetiek, de opening van een showroom/kantoor in Sint-Gillis en een Belgian Fashion Award volgt de opening van een studio in Antwerpen. Multifunctionele studio De studio in de Kammenstraat telt drie verdiepingen en...
Retail|REPORTAGE bezig met laden...
SuperNova toont de mode(wereld) van morgen
Antwerpen - Wie technologie zegt, zegt voortaan ook Antwerpen. Want afgelopen weekend vond voor de allereerste keer SuperNova plaats, het festival van de toekomst rond de technologie van morgen. Ook de (mode)wereld ontsnapt niet aan die digitaliseringsgolf. Van vliegende auto’s naar cocktailrobots, applicaties om je gezondheid te controleren tot...
Mode|REPORTAGE bezig met laden...
Een nieuw hoofdstuk voor LolaLiza met Joachim Rubin als CEO
Antwerpen - Sinds drie weken is Joachim Rubin de nieuwe CEO van LolaLiza, een Belgische modeketen opgericht in 2001 door de familie Appelstein. Reden genoeg voor een interview met Fashionunited.be op het nieuwe hoofdkwartier in Brussel over de kernwaarden, de nieuwe strategie en de toekomstvisie van het bedrijf. In het kort: • Opgericht in 2001...
Business|CEO INTERVIEW bezig met laden...
De stijgende populariteit van crowdfunding: “De aandacht van investeerders is goud waard”
Crowdfunding kent de laatste jaren een bliksemsnelle groei. Virtueel met de geldpot rondgaan vanuit één plek maakt het mogelijk om op korte tijd geld bijeen te sprokkelen, marktpotentieel af te toetsen en ambassadeurs voor zich te winnen. In 2016 werd in België 29,9 miljoen euro via crowdfunding opgehaald en voor ongeveer 1.200 projecten geld...
Businessbezig met laden...